4 هزار فرهنگی تهرانی بازنشسته می شوند

علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تبریک هفته معلم، اظهار داشت: روز و هفته معلم ایامی نمادین، برای پاس داشتن مقام معلم است  و ما با بزرگداشت این ایام، سعی می‌کنیم توجه جامعه را به مقام شامخ علم و معلم جلب کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه معلم از منظر اجتماعی و دینی بسیار بالاست، افزود: در این ایام باید تلاش کنیم نقش معلم در توسعه پایدار کشور و رشد و بالندگی را در جامعه برجسته کنیم.

کمرئی اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش تهران برنامه‌های غیرمتمرکز متعددی در سطح مدارس و مناطق دارد و تلاش داریم از معلمان در حد توان و بیشتر به صورت معنوی تقدیر کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص سهم تهران در استخدام‌های جدید آموزش و پرورش بیان داشت: شهر تهران در زمینه شاخص نیروی انسانی نیازمند توجه بیشتری است و با توجه به حدود صد هزار حق‌التدریس و حجم بالای خروجی بازنشستگان از آموزش و پرورش شهر تهران، نیاز به ورود نیروی انسانی جدید را بارز می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد بازنشستگان شهر تهران، سال گذشته 3600 نفر بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به 4 هزار نفر برسد و عدم تناسب ورودی‌ها با آن، شکاف موجود در بین نیروهای ورودی و خروجی را افزایش داده است اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم سهم تهران از استخدام جدید چه تعداد خواهد بود.

کمرئی در خصوص سهمیه شیر مدارس گفت: شیر مدارس قبل از عید به تعداد وعده‌های داده شده توزیع شد و بعد از عید به دلیل برخی معاذیر موجود، سهمیه‌ای تخصیص پیدا نکرد و تعهدات ما در حد همان توزیع شیر قبل از عید بود.