کاهش کلسترول و چربی ارتباطی به بیماری قلبی ندارد/بهترین راهکار برای دوری از بیماری قلبی چیست ؟

نویسندگان به بیان این موضوع پرداختند که پیام سلامت عمومی برای جلوگیری و درمان بیماری قلبی نباید بر بررسی سطح کلسترول شخص و چربی اشباع شده در رژیم غذایی وی باشد بلکه  باید بر کاهش سطح التهاب بدن تمرکز کرد.

با ادعای این نویسندگان که سه متخصص قلب اهل انگلستان، سویس و آمریکا هستند، تاکید بر کاهش سطح کلسترول خون در دوره رژیم و مصرف دارو، راهنمای اشتباهی بوده است.

بر اساس گزارش فاکس نیوز دکتر ردبرگ یکی از نویسندگان مقاله گفت :  مردمی که در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند، به جای تمرکز بر کاهش سطح کلسترول، بهتر است بر بهبود شیوه زندگی خود تمرکز کنند.

براساس ادعای ردبرگ، تغییر در شیوه زندگی میتواند به کاهش سطح التهاب مزمن کمک کند، یعنی شرایط کاهش ابتلا به بیماری قلبی را فراهم کند. 

 بهترین راهکار برای دوری از بیماری قلبی، یک رژیم مدیترانه ای ( رژیمی که به دلیل رایج بودن در مناطق پرورش زیتون در مدیترانه، به این نام مشهور شده) همراه با مصرف غذاهای تازه ، فعالیت فیزیکی مرتب، ترک سیگار و یافتن راههایی برای کاهش استرس است که اساس این رژیم بر مصرف زیاد سبزی و میوه، غلات، ماهی و مرغ و روغن زیتون و خشکبار استوار می باشد.

تحقیقات نشان داده است مردمی که از رژیم مدیترانه ای که ۴۰ درصد کالری های آن از چربی تامین می شود پیروی می کنند، کمتر در معرض حملات قلبی مکرر هستند.