با فشار دادن این نقاط انرژی بگیرید

 پزشکان طب سنتی چینی بر این باورند که انرژی حیاتی بدن یا qi از کانال های نامرئی به نام مریدیان ( کانال های انرژی ) می جوشد، بسته شدن اینها باعث درد و مریضی است.

تحقیقات نشان داده فشار روی نقاط خاص باعث آزاد شدن مسکن های طبیعی به نام ایندورفین می شود، و ممکن است از انتقال سیگنال های درد در طول اعصاب جلوگیری کند.

و همچنین تحقیقات نشان داده این کار بی خوابی و خستگی را رفع می کند. واقعا فشار درمانی کار می کند؟ محققان دانشگاه میشیگان فشار درمانی را مورد آزمایش قرار دادند.

آنها به ۳۹ نفر از دانشجویان کالج نقاط حساس فشار درمانی را که گفته می شد باعث انرژی بخشی و آرامش است را آموزش دادند ( اما گفته نشد هر نقطه چه کاری می کند ).

پس از سازماندهی داوطلبان، محققان به مدت سه روز هوشیاری پایه و الگوی خمیازه کشیدن دانشجویان داوطلب را بررسی کردند. در روز اول موقع ناهار، نصف داوطلبان نقطه مشخص شده برای انرژی گرفتن را فشار دادند، در دوروز بعد آنها نقطه ی مخصوص آرامش گرفتن را فشار دادند ( نصف دیگر داوطلبان برعکس این کار را انجام دادند ).

دانشجویان گفتند در روز هایی که نقاط مخصوص انرژی گرفتن را فشار می دادند احساس هوشیاری بیشتری نسبت به روزهایی که نقاط مخصوص آرامش گرفتن را فشار می دادند داشتند.

روش دریافت تاثیر انرژی بخش:

روی این پنج نقطه با انگشت شست یا اشاره و انگشت وسط فشار ثابت و محکمی بیاورید و برای سه ثانیه نگه دارید و در دو جهت ماساژ دهید.

۱- پایه جمجمه، یک انگشت در عرض ستون فقرات قرار می گیرد.

۲- پد بین مفصل شست و انگشت اشاره.

۳- کف پا، یک سوم پایین تر از انگشتان پا.

دو نقطه ی دیگر: نقطه بالایی مرکز سر، و بیرون استخوان پا، ۸ سانت پایین تر از کاسه زانو.