پیاده روی سریع عامل موثر در کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی برای سالمندان
 فازی کادی، استاد دانشگاه اوربرو گفت:" ما، زنان بالای ۶۵ سال را که در کم تحرک ترین گروه جمعیت قرار دارند، در همان زمانی که در خطر گسترش بیماری های قلبی و عروقی بودند، مورد بررسی قرار دادیم."

بر اساس گزارش ساینس دیلی سبک زندگی بدون تحرک، با خطرات سلامتی مانند دیابت و بیماری های قلبی و عروقی در ارتباط است اما تحقیق دانشگاه اوربرو نشان می دهد که میزان فعالیت فیزیکی برای سلامتی شخص، حیاتی است.

آندرس نیلسون، از محققان دانشگاه اوربرو گفت:" این تحقیق نشان می دهد که تشویق به داشتن فعالیت فیزیکی بیشتر، چقدر مهم است. 

ما، در مورد گام های آهسته در هر روز صحبت نمی کنیم بلکه حداقل یک پیاده روی سریع یا فعالیت فیزیکی دیگر مورد نظرمان است که با تلاش همراه باشد."

۱۲۰ زن در تحقیق دانشگاه اوربرو شرکت کردند. آن ها تحت یک آزمایش پزشکی قرار گرفتند و فعالیت فیزیکی آن ها طی دوره ای یک ماهه، با استفاده از یک شتاب سنج اندازه گیری شد.

ممکن است این نتایج برای گروه های دیگر هم کاربرد داشته باشد زیرا براساس یکی از تحقیقات قبلی که بر روی یک میلیون مرد و زن بزرگسال انجام شد به این پیش بینی دست یافتند که فعالیت فیزیکی نسبت به تاثیرات نداشتن تحرک، بر خطر مرگ و میر موثر است.

فازی کادی ادامه داد:" تحقیق ما نیز به این نتیجه اشاره دارد که تاثیرات منفی زندگی بدون تحرک بر سلامتی، با میزان فعالیت فیزیکی در ارتباط است."این بدان معناست که اگر شخصی آهسته بدود، در حالی که دیگری، تنها فعالیت های کندتری انجام می دهد، شخص اول بدون در نظر گرفتن میزان کم تحرک بودن، نسبت به شخص دوم، کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار دارد.

آندرس نیلسون اضافه کرد:" طبیعتا، هر از گاهی از جا بلند شدن کار خوبی است اما انجام فعالیت بیشتر، برای سلامتی مان بهتر است."