هوا گرم می شود

احد وظیفه درباره آخرین  وضعیت جوی کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که شامگاه پنجشنبه وارد کشورمان شده بود همچنان در ساعتهای آینده به فعالیت خود در برخی نقاط ادامه خواهد داد.

 

وی ادامه داد: موج دیگری امروز و فردا از کشور عبور خواهد کرد و موجب بروز رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط جنوب، جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز، شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و مرکز کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز دوشنبه نیز بارشها در مناطق ذکر شده به صورت خفیف‌تر ادامه می‌یابد و رفته رفته این سامانه بارشی فقط در بخشهایی از نیمه شرقی کشور به فعالیت ادامه خواهد داد.

به گفته وظیفه، شدت بارش باران امروز (شنبه) در بخشهایی از استانهای مرکزی، سمنان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارشها فردا (یکشنبه) غالباً در برخی نقاط اصفهان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و یزد ایجاد  خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، بارشها روز دوشنبه در مناطق از کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال وبختیاری، لرستان و استان مرکزی به‌وقوع می‌پیوندد.

وظیفه با بیان اینکه بارشها رفته‌رفته از اواخر وقت روز یکشنبه کاهش پیدا می‌کند، گفت:‌ از روز یکشنبه تا اواسط هفته جاری دمای هوای اکثر نقاط کشور افزایش پیدا می‌کند که این وضعیت در نوار شمالی و به‌سبب وزش باد شدید جنوبی ملموس‌تر خواهد بود.

وی ارومیه با پنج درجه بالای صفر را خنک‌ترین و بوشهر با 39 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: امروز دمای هوای تهران در گرم‌ترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید و در عصر امروز تا اواخر وقت شاهد رگبار پراکنده در برخی نقاط و وزش باد شدید موقتی هستیم.