جزئیات اقدامات سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به خانواده‌های معدنچیان
مجید رضا زاده با اشاره به اجرای طرح محب با هدف ارائه خدمات  مشاوره‌ای و روانشناختی به حادثه دیدگان در بلایای طبیعی و غیر مترقبه گفت: این طرح چند سالی است که در سازمان بهزیستی کشور از سوی مشاوران روانشناختی اجرایی می‌شود. 
 
وی افزود: در سنوات گذشته طرح محب، در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف و پس از وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه اجرا می‌شد و خوشبختانه طبق گزارش به دست آمده، طرح محب توانسته است بخش قابل توجهی از مشکلات خانواده‌ها پس از وقوع بلایا را برطرف کند. 
 
 رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح محب در استان گلستان و برای خانواده‌های معدنچیان درگیر حادثه انفجار معدن اظهارکرد: پس از وقوع حادثه، تیم‌های روانشناختی و مشاوره سازمان بهزیستی استان گلستان در محل مستقر و اقدامات لازم را آغاز کردند. 
 
رضازاده ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات مشاوره‌ای به کارگران حادثه دیده، مشاوره‌های لازم نیز به خانواده‌های افراد داغدیده ارائه شده است. 
 
وی در پاسخ به این پرسش که خدمات در چه بازه زمانی ادامه می‌یابد؟، اذعان کرد: این خدمات تا زمانی که شرایط خانواده‌ها به حالت طبیعی باز گردد ادامه پیدا خواهد کرد. 
 
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر رایگان بودن خدمات خاطرنشان کرد: این خدمات به صورت رایگان به خانواده‌های داغدیده و حادثه دیگان ارائه خواهد شد ضمن اینکه برخی از مشاوران با حضور در منازل افراد حادثه دیده فرآیند درمانی خود را آغاز کرده اند.