راه‌اندازی فاز نخست بهره‌برداری شبکه علمی کشور

محمود واعظی در مراسم افتتاح دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور با اجازه خرسندی از عضویت خود در هیئت امنای این دانشگاه اظهار داشت: گسترش این حوزه فواید بسیاری برای کشور خواهد داشت زیرا بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا به سمت آموزش‌های مجازی پیش رفتند.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال روش‌هایی باشیم تا وقت اساتید و دانشجو به صورت بهینه استفاده شود بنابراین آموزش‌های مجازی یکی از این روش‌ها است. 

واعظی تصریح کرد: همچنین بحث عدالت در دسترسی نیز مهم است زیرا همه ایران، تهران یا شهرهای بزرگ دیگر نیست و همه ایرانیان حق دارند به این بسترها و آموزش‌های مجازی دستیابی پیدا کنند البته شعار هم نمی‌دهیم که می‌توانیم این بستر را برای همه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تا ابتدای این دولت پهنای باند 11 برابر افزایش یافت و درصدد هستیم تا فیبر نوری را نیز به ترتیب به دانشگاه‌ها، بنگاه‌ها و منازل بکشانیم که امیدواریم هفته آینده یا در نهایت بعد از 29 اردیبهشت فاز نخست شبکه علمی کشور را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر ارتباطات با قول مساعد برای حل مشکل فیبر نوری دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور خاطرنشان کرد: همانطور که با دکتر هاشمی صحبت می‌کردم امیدوارم مردم بعد از انتخابات شاهد تحول مهمتری در حوزه بهداشت و سلامت باشند زیرا طرح تحول سلامت کار بسیار بزرگی بود و در انتخابات نیز مغفول واقع شد و این کار می‌تواند برای بانیان آن باقی صالحات به همراه داشته باشد.