ساخت بیمارستان در مکه و مدینه برای ارائه خدمت به ایرانیان
علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر  درباره هفته هلال احمر و تلاش های مرکز پزشکی حج این نهاد اظهار کرد: مرکز پزشکی حج هلال احمر در راستای هدف سلامت حجاج و زوار در حج ابراهیمی  برنامه های مهمی در دستور کار دارد که به زودی اجرایی خواهد کرد.
 
وی در ادامه افزود:امسال رایزنی ها و توافقاتی با طرف صعودی برای اعزام حجاج انجام شده است.
 
مرعشی گفت: رایزنی با طرف صعودی برای اخذ مجوز ساخت 2 بیمارستان در 2 شهر مقدس مکه و مدینه انجام شده تا با احداث این دو بیمارستان به حجاج ایرانی خدمات پزشکی  ارائه شود.
 
رئیس مرکز پزشکی حج با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با طرف صعودی و سفر اخیر مسئولان به عربستان تصریح کرد: با توجه به قیمت برخی اقلام دارویی در نظر داریم که داروهای سبک را از کشورمان انتقال دهیم و  داروهای سنگین مانند سرم را از همان مقصد تهیه کنیم. 
 
وی بیان کرد:پزشکان متعهد و دلسوزی متشکل از همکاران ستادی و دیگر افراد از سراسر کشور برای خدمت رسانی به زوار بیت الله الحرام به این سفر اعزام می شوند.
 
رئیس مرکز پزشکی حج اضافه کرد: آموزش های دو و یک نفره امدادی، امداد ونجات پزشکی و مدیریت پزشکی حج به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات برای پزشکان اجرا می شود.
 
مرعشی تاکید کرد: امیدواریم امسال با تمهیدات لازم شاهد سلامتی زوار بیت الله الحرام در کشور عربستان باشیم و  همه با سلامتی و صحت به کشور باز گردند.