موج بارشی جدید در راه است

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود در دو روز آینده جنوب شرق و مناطقی از شرق کشور را در برمی‌گیرد که ثمره آن ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز شدت بارشها در بخشهایی از مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در روز چهارشنبه و پنجشنبه غالباً در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس ، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و اصفهان پدید می‌آید.

به گفته وظیفه، موج بارشی دیگری از روز پنجشنبه غرب کشور را در برمی‌گیرد و بخشهایی از مناطق شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی با افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه افزایش دمای شمال کشور از روز پنجشنبه جای خود را به کاهش دما می‌دهد، اظهار کرد: از اواخر روز پنجشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، دمای هوا در سواحل شمالی به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود این وضعیت تا روز یکشنبه تداوم پیدا کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کشور طی ساعتهای آتی خبر داد و گفت: وزش باد شدید به همراه گرد و خاک و کاهش دید افقی امروز در بخشهایی از سیستان و بلوچستان به‌وقوع می‌پیوندد.

وظیفه تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مناطق شرقی دریای عمان‌، سواحل شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز پنجشنبه دریای عمان و سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی شهرکرد با پنج درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 40 درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: تهران طی ساعتهای آتی با وزش باد شدید موقتی مواجه خواهد شد.