مددجویان کمیته امداد خانه دار می شوند
کریم محمودی قائم مقام شهرستان‌های کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه  رویکرد جدید کمیته امداد مبنی بر خروج هرچه سریعتر مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد است که با توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت، این امر امکان پذیر می‌شود. از این رو برنامه‌ریزی 5 مرحله‌ای برای اشتغال مددجویان کمیته امداد شامل شناسایی استعداد، مشاوره‌های شغلی، آموزش مهارت، پرداخت تسهیلات و تمهیدات بازاریابی محصولات به منظور توانمندسازی و اشتغال پایدار خانوارهای تحت حمایت انجام می‌شود.
 
محمودی در ادامه اضافه کرد: تسهیلات ارایه شده به مددجویان در بخش اشتغال به صورت قرض‌الحسنه است که خوش حسابی مددجویان در بازپرداخت اقساط تسهیلات موجب شده تا بانک‌های عامل از اعطای تسهیلات به مددجویان کمیته امداد استقبال ‌کنند.
 
قائم مقام شهرستان‌های کمیته امداد در خصوص عملکرد حوزه مسکن برای مددجویان در سال 95 افزود: برای خرید و احداث 240 واحد مسکونی بیش از 46 میلیارد ریال در استان تهران هزینه شده که شامل 32 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل منابع امدادی، 13 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی کمیته امداد، 26 میلیارد ریال از محل کمک خیران و مابقی از آورده مددجو تأمین شده است.
 
وی با اشاره به اینکه برای تعمیر و بازسازی بیش از یک هزار و 400 واحد مسکن مددجویی بیش از 32 میلیارد ریال پرداخت شده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال 96 خرید و احداث حدود 470 واحد مسکونی و بازسازی حدود یک هزار و 200 واحد مسکونی برای مددجویان انجام شود. 
 
محمودی در پایان گفت:  سقف کمک بلاعوض خرید و نوسازی مسکن توسط کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ 150 میلیون ریال و برای مددجویان شهری 250 میلیون ریال برآورد شده که اولویت ارایه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است، همچنین مقاوم‌سازی، احداث حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و تخصیص اعتبار برای تعمیرات کلی و جزیی مسکن مددجویی، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام شهری و روستایی از دیگر اقدامات این نهاد برای جامعه هدف به شمار می‌رود.