سوت آغاز تبلیغات شوراها

سرانجام پس از هفته ها بحث و رای زنی درخصوص لیست های انتخابات شورای شهر تهران، یک هفته  مانده به زمان رای گیری لیست ها نهایی و منتشر شد. سازهای تبلیغاتی که چند هفته ای بود خالی و سفید مانده بودند نیز با آغاز رسمی زمان تبلیغات با عکس کاندیدهای شورای شهر تهران پوشیده از پوسترهای تبلیغاتی کاندیدها شد.

این هفته همچنین موضوع مهاجرت در تهران مورد صحن شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. برخی از اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد دادند برای جلوگیری از مهاجرت کارت شهروندی ایجاد شود.

به اعتقاد آنها اگر همین رویه ادامه پیدا کند جمهیت تهران تا ۱۵ الی ۲۰ میلیون نفر هم افزایش می یابد و این در حالی است که منابع آبی و زیست محیطی هم در اختیار نخواهیم داشت.

بر اساس سخنان اعضای شورا  گران شدن هزینه زندگی در پایتخت نمی توان عامل موثری در کاهش محاجرت ها باشد زیرا  امر سبب ایجاد حاشیه نشینی و بروز اسیب های اجتماعی شد.

به اعتقاد آنها  کمربند تهران را هم باید به صورت فیزیکی و هم نرم افزاری ببنیدیم و ایجاد کارت شهروندی گامی در این جهت است. ایجاد کارت شهروندی برای انتخابات شوراها و شورایاری نیز می تواند مثمر ثمر باشد.

این هفته در حالی که فضای اخبار شهری در تسخیر انتخابات شوراها بود ،۳ مدیر در معاونت حمل و نقل و ترافیک جا به جا شدند . همچنین گفته می شود تغییرات دیگری نیز در هفته آینده نهایی خواهد شد . معاونان مطالعات و مالی و رئیس حراست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تغییر کردند.

وضعیت افزایش کرایه های تاکسی هم این هفته مشخص شد و مازیار حسینی در خصوص سر انجام  بررسی لایحه افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی توضیح داد:  ما نگران مترو و اتوبوس نیستیم چرا که در حوزه اتوبوسرانی نسبت به خرید خدمت و در حوزه مترو نیز نسبت به تزریق یارانه اقدام می‌کنیم و تنها دلنگرانی ما رانندگان تاکسی هستند چرا که تاکسی برای خودشان است و علاوه بر هزینه‌های زندگی هزینه نگهداشت نیز بالاست و عدم افزایش نرخ کرایه و یا ثابت نگهداشتن نرخ کرایه‌، ظلم در حق تاکسیرانان است و ما در حال پیگیری هستیم تا هر چه زودتر افزایش نرخ کرایه‌ها ابلاغ شود اما به نظر می‌رسد این مسئله به بعد از برگزاری انتخابات موکول شده و امیدواریم این مسئله حل شود.

وی همچنین در مورد فعالیت پارکبان‌ها هم گفت: فعالیت پارکبان‌ها ممنوع اعلام شده و طرح ممنوعیت کار پارکبان‌ها در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس بر اساس مصوبه شورا باید به جای پارکبان، پارکومتر برای مدیریت پارک حاشیه‌ای در معابر نصب شود و به زودی شهروندان شاهد نصب پارکومترهای جدید در معابر خواهند بود.