فواید بی نظیر قهوه برای آقایان

 نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد نوشیدن قهوه به سبک ایتالیایی موجب کاهش ریسک سرطان پروستات می شود. محققان دریافتند نوشیدن سه فنجان یا بیشتر قهوه در روز دارای تاثیر حفاظتی در مقابل سرطان پروستات در مردان است.

این مطالعه شامل ۷۰۰۰ مرد ۵۰ سال به بالا بود که در منطقه مولیس در ایتالیا زندگی می کردند. عادات قهوه خوردن مردان و بروز سرطان پروستات در آنها در حدود ۴ سال تحت نظر بود. دو رشته سلولی مربوط به سرطان پروستات موسوم به PC-۳ و DU۱۴۵ مورد آزمایش قرار گرفت.

براساس این داده ها محققان دریافتند افراد شدیدا قهوه خور که روزی ۳ فنجان یا بیشتر قهوه می نوشیدند در مقایسه با مردانی که قهوه نمی نوشیدند یا یک تا ۲ فنجان در روز قهوه می خوردند ۵۳ درصد کمتر در معرض سرطان پروستات بودند.

این مشاهدات نشان داد عصاره های کافئین دار به شکل قابل توجهی موجب کاهش رشد و گسترش سلول های سرطانی می شود. عصاره های بدون کافئین چنین تاثیر مشابهی نداشتند. از اینرو محققان معتقدند تاثیر سودمند مشاهده شده در بین مردان بیشتر مربوط به کافئین است تا سایر مواد دیگر موجود در قهوه.

محققان عنوان می کنند آماده کردن قهوه به شیوه ایتالیایی شامل فشار بالا، دمای بسیار بالا آب و بدون فیلتر است. این شیوه متفاوت از سایر نقاط جهان، منجر به وجود غلظت بالای مواد بیواکتیو موجود در قهوه می شود.