آخرین وضعیت تفکیک پسماند از مبدأ در شهر تهران
منصور باقرصاد سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت تفکیک پسماند از مبدأ در شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر 19 درصد از پسماندهای شهر تهران به صورت تفکیک پسماند از مبدأ انجام می شود.
 
وی افزود: شهرداری تهران در راستای خدمات رسانی به مردم فعالیت های زیادی در زمینه تفکیک پسماند در مبدأ را با به کارگیری شرکت های پیمانکاری و همچنین با استفاده از 800 دستگاه از انواع خودروهای وانت، کامیونت مکانیزه و کامیونت جمع آوری پسماند خشک انجام می‌دهد.
 
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: بیش از 450 دستگاه غرفه خرید پسماند مستقر در سطح شهر و بالغ بر 2 هزار و 600 نفر نیروی انسانی بر اساس پست بندی های صورت گرفته به صورت مستمر و روزمره اقدام به جمع آوری پسماندهای خشک شهروندان می‌کنند.
 
باقرصاد گفت: خودروهای جمع آوری پسماند موظف هستند حداقل یک بار در هفته به هر پست و محله برای جمع آوری مراجعه و خدمات رسانی کنند.
 
وی یادآور شد: سایر فعالیت‌های صورت گرفته در این طرح عبارتند از آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص کاهش تولید پسماند و اصلاح الگوی مصرف که با استفاده از فضاهای تبلیغاتی شهر تهران، آموزش چهره به چهره، نصب بنر، آموزش مدارس، شرکت در نمایشگاه ها، تهیه و توزیع مخازن آبی پلاستیکی برای تشویق مردم به ذخیره سازی پسماندهای خشک و غیره است.
 
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: با توجه به فعالیت‌های ذکر شده و با توجه به ماهیت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فنی این فعالیت های مستمر،در حال حاضر 19 درصد از پسماندهای شهر تهران به صورت تفکیک پسماند از مبدأ انجام می شود.