شاخص‌ترین مؤلفه در مقبولیت و محبوبیت پلیس از زبان منتظرالمهدی

سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در بیستمین گردهمایی معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی ناجا با تبریک میلاد منجی عالم بشریت ، قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان (عج) مهدی فاطمه اظهار کرد: اولویت و اولیت حوزه اجتماعی پلیس در سال 96 افزایش مقبولیت، محبوبیت، مرجعیت و منزلت اجتماعی پلیس است که این 4 مولفه مترادف و مکمل در انجام بهینه مأموریت و در جذب و جلب سرمایه های اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: سرمایه های اجتماعی اساسا مردم هستند که در ابعاد مختلف می توانند یاریگر و همراه پلیس باشند، طبیعتا بدون سرمایه اجتماعی مأموریت های پلیس ره به جایی نخواهد برد.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: مولفه های بسیاری در افزایش مقبولیت، محبوبیت ، مرجعیت و منزلت اجتماعی پلیس اثرگذار است که اصلی‌ترین و شاخص‌ترین مولفه، نیروی انسانی کارآمدمتخصص و متعهد است ، بنابراین باید در بکارگیری نیروهای زبده و توانمند، بسیار دقت و تمرکز صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: باید برای مرجعیت سازمان برنامه ریزی صورت بگیرد چرا که با کسب مرجعیت به اهداف مورد نظر زودتر دست می یابیم.

سخنگوی ناجا در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش همگانی ادامه داد: آموزش همگانی با رویکرد هوشیارسازی و افزایش تاب آوری جوانان و نوجوانان در مقاطع مختلف حائز اهمیت است، البته توجه به مقوله «آموزش همگانی» در تمام مقاطع سنی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: باید در کنار تمامی اقدامات، هنر همراه سازی شرکای اجتماعی را نیز داشته باشیم، امنیت به خودی خود ایجاد نمی شود و مقوله امنیت دیگر برمبنای«دولت» و «پلیس محور» نیست بلکه پلیس در بسط و گسترش آن اثرگذار است؛ در هر حال اگر امنیت در جامعه نباشد تحقق دیگر اهداف ممکن و میسر نیست.

این مقام عالی انتظامی در ادامه با اشاره به راه اندازی و فعال سازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها و مراکز انتظامی بیان کرد: تقویت این مراکز از اولویت های اصلی معاونت اجتماعی است و باید افرادی که در این مراکز فعالیت می کنند دارای سلامت جسمی، اخلاقی، روحی و معنوی باشند، به دنبال این هستیم که تعداد مراکز مشاوره را به یک هزار مرکز برسانیم.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه با اشاره به نقش و کارکرد رسانه ها ادامه داد: باید از ظرفیت رسانه ها برای تحقق و پیشبرد اهداف بهره مطلوب ببریم چرا که امروز رسانه به عنوان یک قدرت مهم و قوه چهارم مطرح است؛ البته باید گفت در صورت عدم شناخت کافی از رسانه و قدرت آن این ابزار می تواند چون یک لبه تیز، برنده باشد.

سردار منتظر المهدی با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی گفت: وضعیت قابل قبولی در حوزه فعالیت های اجتماعی داریم اما ایده آل نیست، بنابراین باید تلاش کنیم که به نقطه مطلوب دست یابیم.

وی در پایان با تقدیر از معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی ادامه داد: موفقیت ها نتیجه تلاش و مشارکت همه کارکنان در معاونت اجتماعی است و امید است بتوانیم با توکل بر خداوند و تلاش مضاعف به نتایج بهتری دست یابیم.

گفتنی است، در این همایش از مدیران برتر حوزه اجتماعی با اهداء لوح، تقدیر شد.