اگر جمله "دولت قبل" را از زبان برخی آقایان امروزی بگیرند، چیزی برای گفتن ندارند
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در حاشیه سمینار تخصصی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه درباره اینکه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظرات پخش شده از صدا و سیما سخنانی را مطرح کرده و معتقد بودند که قوه قضاییه با فساد دولت قبل برخورد نکرده و در برخورد با پرونده وزیر آموزش و پرورش تبعیض‌آمیز رفتار کرده است، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از مناظرات و برخی صحبت‌های اخیر مطالبی گفته شد که در زمان خودش پاسخ لازم و قاطع به آن‌ها داده خواهد شد.

 

وی افزود: ما امروز در دستگاه قضایی برای آن که فضای انتخابات متشنج نشود، دم فرو بسته‌ایم و حرفی نمی‌زنیم، اما به طور قطع در زمان خودش پاسخ لازم و قاطع را به این اظهارنظرها خواهیم داد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در برخی مناظره های انتخاباتی مطالب و اتهاماتی را علیه قوه قضاییه و ارزش های نظام مطرح کردند که آدم شرمنده می‌شود. کسانی مسائلی را به زبان آوردند که گذشته خودشان روشن است.

 

*اگر جمله "دولت قبل" را از زبان برخی آقایان امروزی بگیرند، چیزی برای گفتن ندارند/حقوق های نجومی در این دولت جهش بالایی داشته است

 

وی گفت: اگر یک جمله را از زبان برخی آقایان امروزی بگیرند، چیزی برای گفتن ندارند و آن جمله "دولت قبل" است. کاری ندارم دولت قبل خوب بود یا بد بود. آقایان انصاف داشته باشند. معوقات بانکی هم در آن دولت و هم در این دولت بوده است؛ اما در این دولت افزایش داشته و حقوق های نجومی جهش بالایی پیدا کرده است. کما اینکه در آن دولت حتی یک مورد هم نداشتیم که یک فردِ صاحب سمت و مدیر متوسط حقوق ماهیانه اش صد میلیون باشد؛ اما در این دولت متوسط دریافت ماهیانه حتی تا 200 میلیون هم بوده است و حقوق های نجومی مربوط به این دولت است. در این دولت سه چیز افزایش پیدا کرده: یکی بدهی دولت به بانکها، بدهی دولت به بانک مرکزی و نقدینگی.

 

 

*کسانی که قائل بودند باید افراد علنی مجازات شوند امروز حرفهای دیگری می زنند

 

معاون اول قوه قضاییه گفت: همین کسانی که خودشان قائل بودند که باید افراد علنی مجازات شوند امروز حرفهای دیگری را مطرح می کنند. اینکه در دولت قبل قوه قضاییه با فساد مبارزه نکرده مطلبی خلاف و کذب است. قوه قضاییه با همه مفسدین اقتصادی رده بالا برخورد می کند. در دوره قبل با معاون اول رئیس جمهور برخورد شد و وی در حال تحمل کیفر است. از وی در حالی که در سمت معاونت رئیس جمهور بود 13 جلسه تحقیق شد. امروز نیز با کسانی که فساد مالی و امنیتی دارند برخورد می شود. افتخار قوه قضاییه این است که با دانه درشت ها برخورد می کند. کسانی گفتند اگر فلان کس را قبل از انتخابات احضار کنید ما اعلان جنگ می کنیم؛ اما قوه قضاییه تسلیم نشد.

 

*در پرونده وزیر حرفی از اتهامات نزده‌ایم

 

وی درباره پرونده کالای مظنون به قاچاق وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: ما هنوز در این پرونده هیچ کدام از اتهاماتی که متوجه آقای وزیر است را مطرح نکرده‌ایم و تمام آنچه که گفته‌ایم مطالب مربوط به نحوه تاسیس شرکت،‌اساسنامه آن،‌اعضای هیئت مدیره و نحوه فعالیت آن بوده که این‌ها هم چیزی است که در روزنامه رسمی ثبت و ضبط شده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: ما با این حرف‌ها و حاشیه‌ها تسلیم نشده و از اقدامی که باید انجام بدهیم منصرف نمی‌‌شویم اما این را هم می‌دانیم که پرونده‌ای که در مظان اتهام است و هنوز اتهام فرد ثابت نشده است را رسانه‌ای را نخواهیم کرد.

 

*برخی کاندیداها برای کسب رأی حرف های خلاف واقع می گویند

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطالبی را با این مضمون مطرح کرده که قوه قضاییه 38 سال با مجرمان برخورد و برخی را اعدام کرده است؛ نظر شما در این باره چیست؟ گفت: حتما همین گونه است. قوه قضاییه از ابتدای انقلاب تا به امروز درتمام صحنه‌های مبارزه با همه مفسدان ، تروریست‌ها، تروریست‌هایی که هزاران نفر از عزیزان ما، از مسئولان ما در دستگاه قضایی، مجلس، دولت، نیروهای مختلف در بین مردم حزب اللهی که اگر فقط یک نفر شکل و شمایل حزب اللهی داشت را به گلوله می‌بستند حضور داشته است.

 

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: روزی در همین تهران، زمانی که صدام از آن طرف با پشتیبانی قدرت‌های استکباریِ آن زمان از زمین و هوا و دریا حمله می‌کرد، دراینجا هم تروریست‌ها در خود تهران دهها نقطه از شهر و صدها نفر از مردم را به خاک و خون کشیدند. آن روز دادگاه‌های انقلاب ما و سایر مسئولان ذیربط با جانفشانی تمام درمقابل این تروریست‌ها ایستادند. از اول انقلاب تاکنون هزاران شهید و مجروح در راه این مبارزه داده‌ایم. 

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: قوه قضاییه این افتخار را دارد که از ابتدای انقلاب تا امروز با بسیاری از مفسدان اقتصادی چه آنهایی که از زمان طاغوت باقی مانده بودند و چه آن کسانی که با ثروت‌های بادآورده و از مسیر خلاف توانسته بودند اموالی را کسب کنند، برخورد کرده است.

 

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه اکنون هم با مفاسد ضد امنیتی و کسانی که اغتشاش می‌کنند، برخورد کرده و امروز هم اگر بخواهند اغتشاش کنند، برخورد می‌کند. افتخار می‌کنیم که اگر کسانی بخواهند امنیت، آرامش و آسایش مردم را به هم بزنند، با آنها برخورد کنیم.

 

وی افزود: با کمال تأسف بعضی ها برای اینکه برای خود رأی جمع کنند خلاف گفته‌ها، منبرها، صحبت‌ها و تصمیمات قبلی خودشان دارند عمل می‌کنند و بعضاً هم متأسفانه متوسل می‌شوند به گفتن مسائل خلاف واقع و غیر واقعی که انسان واقعا از آن مسائل شرم دارد. اجازه دهید که زمان انتخابات بگذرد به تک تک این حرف‌ها با قوت و قدرت و مستند پاسخ خواهم داد.

 

*موسسه میزان هیچ ارتباطی با قوه قضاییه ندارد

 

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره ارتباط مؤسسه مالی و اعتباری میزان با قوه قضائیه حرف‌هایی زده؛ چه نظری دارید، گفت: این موضوع باز از همان مسائل کاملا خلاف ، دروغ و کذب است. آقایانی که این حرف‌ها را می‌زنند مطمئن هستم که می‌دانند؛ چون قبلا در جریان بودند که این موسسه هیچ ارتباطی با قوه قضائیه ندارد و قوه قضائیه با آنها برخورد کرده است؛ افرادشان مدت‌ها بازداشت وتحت قرار بوده‌اند و پرونده‌هایشان الان هم مطرح است.

 

سخنگوی دستگاه قضا گفت: همه اینها ترفند‌های انتخاباتی برای جلب بعضی از آراء و نه همه آراء است و برای جلب این آراء نیاز دارند که این حرف‌های خلاف و غیر واقعی و احیانا علیه نهادها و بعضی ارزش‌های نظام را بزنند تا بتوانند رأی برخی از افراد خاص را جمع کنند.