کاهش دما در نوار شمالی کشور

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته از شمال غرب وارد کشورمان شده بود امروز در نیمه شرقی کشور به فعالیت ادامه می‌دهد و موجب بروز رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های البرز شرقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه موج بارشی جدیدی امروز بخشهایی از غرب کشور را در بر گرفته تصریح کرد: همچنین با ورود موج بارشی جدیدی بخشهایی از شمال غرب کشور دچار رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: این موج بارشی در بخشهایی از آذربایجانها و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

به‌گفته وظیفه، فعالیت این موج بارشی روز سه‌شنبه در شمال غرب، شمال شرق و با شدت کمتر در سواحل خزر ادامه می‌یابد؛ این موج بارشی روز چهارشنبه در استانهای ساحلی خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود.

وی افزود: همچنین در بعدازظهر چهارشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به‌سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

وظیفه اظهار کرد: روز سه‌شنبه نیز وزش باد نسبتاً شدیدی در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز چهارشنبه در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود؛ تهران نیز فردا با وزش باد شدید مواجه خواهد شد.

وی از مواج بودن بخشهایی از خلیج فارس و تنگه هرمز طی سه روز آتی خبر داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور شهرکرد با یک درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 39 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت:‌ دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 31 درجه بالای صفر رسید و جوی نسبتاً آرام با وزش باد موقتی در پایتخت حاکم است.