رگبار باران در بیش از ۱۰ استان کشور

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی جدیدی که روز گذشته وارد کشورمان شده بود امروز بخشهایی از آذربایجانهای شرقی و غربی، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و سواحل خزر را در برمی‌گیرد و موجب بروز بارش پراکنده، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود.

وی افزود: این موج بارشی فردا نیز در برخی مناطق کشور فعال خواهد بود و بخشهایی از خراسانهای شمالی و رضوی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان و استانهای ساحلی خزر دچار بارشهای پراکنده، رگبار و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: رگبار باران، رعد و برق و وزش باد روز پنجشنبه در برخی مناطق سواحل خزر، استانهای خراسان رضوی و جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و ارتفاعات اصفهان پدید خواهد آمد.

به گفته وظیفه، طی 24 ساعت آینده جریانات خنک شمالی نفوذ خواهد کرد و به همین دلیل کاهش نسبی دما در سواحل شمالی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی ساعتهای آتی وزش باد نسبتاً شدید در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دامنه‌های البرز شرقی رخ خواهد داد از این رو برای مناطق ذکر شده پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی 24 ساعت آینده احتمال گرد و خاک در برخی نقاط کشور وجود دارد، گفت: طی امروز و فردا در برخی نقاط غرب و جنوب غرب گردوخاک رقیق دور از انتظار نیست.

وظیفه همچنین وضعیت خلیج فارس را در روز پنجشنبه نامناسب دانست و اظهار کرد: خلیج فارس در روز پنجشنبه مواج پیش‌بینی خواهد شد.

وی، شهرکرد با سه درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 42 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران 32 درجه بالای صفر است و وزش باد نسبتاً شدید همراه با گرد و خاک در پایتخت رخ می‌دهد.