اعلام شرایط نقل‌وانتقال معلمان

بخشنامه اجرایی کردن تفویض اختیار از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد که در این بخشنامه بحث ماموریت کارکنان از آموزش‌وپرورش به سایر دستگاه‌ها و بالعکس و نقل و انتقال نیروی انسانی شرح داده شده است.

در این بخشنامه آمده است:

پیرو بخشنامه در تاریخ 25 اسفند 95 در جهت اجرای سیاست عدم تمرکز، تسریع و تسهیل در امور جاری، کیفیت بخشی به امر سازماندهی و استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود و به منظور اجرایی کردن امور تفویض شده در بخشنامه به اداره کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، انتظار می‌رود مدیران کل با رعایت ضوابط و مقررات مربوط و تراز نیروی انسانی در رشته، جنسیت، سقف اعتبار تخصیص یافته و با نظر ویژه جهت افزایش بهره‌وری تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

بدیهی است با توجه به تفویض اختیار، مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه و پاسخگویی با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خواهد بود.

* ماموریت کارکنان از آموزش‌وپرورش به سایر دستگاه‌ها و بالعکس

ماموریت نیرو به سایر دستگاه‌ها به استناد ماده 21 و 121 قانون مدیریت خدمات کشوری و مواد 5 الی 17 آئین‌نامه اجرایی تبصره 2 ماده 21 و ماده 121 قانون فوق‌الذکر به دو صورت با حفظ پست سازمانی و بدون حفظ پست سازمانی قابل بررسی خواهد بود.

فهرست دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نهادها و موسسات غیردولتی، دستگاه‌های مستثنی شده در ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری و سازمان‌ها و موسسات غیردولتی جهت اطلاع ارسال می‌شود.

ماموریت نیرو از سایر دستگاه‌های اجرایی، ملی و استانی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری یا دستگاه‌های مسثتنی شده که امکان ماموریت وجود دارد با رعایت شرایط احراز طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر ضوابط و مقررات مربوط امکان پذیر است.

* نقل و انتقال نیروی انسانی از آموزش‌وپرورش به سایر دستگاه‌ها و بالعکس

انتقال کارمندان رسمی و پیمانی به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های 1، 2 و 3 ماده 1 و مواد 3 و 4 آئین‌نامه اجرایی تبصره 2 و ماده 121 قانون فوق‌الذکر قابل بررسی خواهد بود.

انتقال کارکنان به وزارت آموزش‌وپرورش با رعایت شرایط احراز طرح طبقه‌بندی مشاغل و مفاد بخشنامه 17 شهریور 94، سایر ضوابط و مقررات و اخذ تعهد5 سال خدمت در منطقه تعیین شده پس از تایید هسته گزینش جهت پست‌های آموزشی و اداری با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بلامانع است.

ترتیبی اتخاذ شود تا انتقال و اشتغال متقاضیان ورودی طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان از ابتدای سال تحصیلی انجام پذیرد.

انتقال افراد به آموزش‌وپرورش در صورتی امکان‌پذیر است که متقاضی حداکثر دارای 10 سال سابقه و 35 سال سن باشد.

متقاضیان اشتغال در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان پس از پذیرش در مصاحبه تخصصی گروه‌‌های آموزشی دوره تحصیلی ذیربط استان به کارگیری خواهند شد.

با توجه به قانون متعهدین خدمت آموزش و پرورش مصوب 5 تیر 69 انتقال مشمولان این قانون قبل از ایفای کامل تعهد خدمتی امکان‌پذیر نیست.

انتقال افرادی که دارای پرونده تخلفاتی در مراجع ذیربط باشند پس از خاتمه رسیدگی و اعمال مجازات تعیین شده قابل بررسی خواهد بود.

جابه‌جایی اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقال یافته از دستگاه‌های اجرایی مبدا به دستگاه اجرایی مقصد براساس بخشنامه 12 تیر 95 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواهد بود.

* نقل و انتقال درون سازمانی

نقل‌وانتقال نیروهای رسمی، آزمایشی، پیمانی و قراردادی به صورت موقت یک ساله و دائم قابل انجام است.

رعایت عدم نیاز مبدا و نیاز مقصد مبتنی بر داده‌های سامانه نیروی انسانی و تراز نیرو به نحوی که در منطقه مبدا در گروه و جنس متقاضی هیچ حق‌التدریسی پرداخت نشود و در منطقه مقصد نیز در گروه و جنس متقاضی هیچ کسری ساعت موظفی نباشد، الزامی خواهد بود.

نداشتن تعهد خاص منطقه‌ای جهت متقاضیان انتقال دائم رعایت شود.

فرآیند نقل و انتقالات دائم و موقت طوری برنامه‌ریزی شد که تا پایان مرداد ماه مطابق جداول زمان‌بندی پیوست انجام پذیرد.