امیدواریم نامزد منتخب بتواند به نابسامانی‌ها را  پایان دهد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در مسجد النبی (ع) واقع در میدان هفت‌حوض که برای ادای فریضه مغرب و عشاء حاضر شده بود در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم بسیار فعال و پرشور و حال است که بسیار ارزنده بوده و مردم با این حضور، وظیفه خود را به خوبی ادا کردند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هر اتفاقی صورت می‌پذیرد، انتخابی باشد که شایسته این حضور مردم باشد، افزود: امیدواریم نامزد منتخب بتواند به نابسامانی‌ها پایان داده و شرایط بهتری را برای کشور رقم بزند.

چمران با تأکید بر اینکه مردم هر انتخابی را رقم بزنند، برای ما قابل احترام است، تصریح کرد: به رضای الهی راضی هستیم ضمن اینکه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی رخ خواهد داد چرا که همین پیش‌بینی‌ها بود که اتفاقات سال ۸۸ را رقم زد و مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد؛ بنابراین باید منتظر بمانیم شمارش آرا به اتمام برسد و دولت امانت را رعایت کند.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، هر چقدر انتخابات پرصلابت‌تر باشد، حضور مردم و دخالت آنها در سرنوشتشان قوی‌تر است؛ چنین مردمی راحت‌تر می‌توانند با دنیا گفتگو کنند چرا که پشتوانه حضور ۷۰ درصدی در انتخابات را دارند؛ بنابراین در هر مذاکره‌ای جایگاه جهانی ما، وضعیتی است که می‌توان روی آن حساب باز کرد. این در حالی است که در کشورهای اروپایی در بسیاری موارد حتی کمتر از ۵۰ درصد مردم شرکت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: انتخاب مردم بهترین بوده که هم خدا راضی باشد و هم خلق خدا، ضمن اینکه دربارهٔ انتخابات شوراها نیز با توجه به اینکه هر منطقه و هر شهر به صورت مستقل به مردم رأی می‌دهند و تعداد آنها زیاد است، بسیار پیش آمده که به دلیل طولانی بودن صف و خستگی، از رأی دادن در انتخابات شوراها امتناع می‌کنند؛ با این حال فکر می‌کنم که استقبال مردم از انتخابات شورای پنجم نسبت به چهار دوره قبل بیشتر باشد.