کدام استان ها بیشترین و کمترین زندانی جرایم غیر عمد را دارند؟
سید اسدالله جولایی مدیر کل ستاد دیه کشور در رابطه با تعداد زندانیان غیر عمد در زندان های کشور اظهار داشت: از مجموع 11 هزار و 697 محکوم نیازمند فقط 7 هزار و 500 زندانی در شمار زندانیان تحت پوشش حمایت ستاد دیه قرار دارند.
 
 وی افزود: زندانیانی که تحت حمایت ستاد دیه قرار ندارند، بیشتر کسانی هستند که علاوه بر محکومیت غیرعمد یک جرم عمد هم در پرونده خود دارند، البته عده‌ای هم هستند که به دلیل دریافت نکردن حکم قطعی از سوی دادگاه صالحه در شمار افراد واجد شرایط ستاد قرار نگرفته‌اند که پرونده بیشتر این زندانیان به دلیل طول درمان یا رسیدگی همزمان موضوع حقوقی در چند دادگاه و یا استان باید به یک حکم واحد ختم شود.
 
مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به استان‌های دارای بیشترین محکومان غیرعمد، افزود: استان فارس با یک هزار و 115، تهران با 848 زندانی، گیلان با 815 زندانی، اصفهان با 795نفر به ترتیب دارای بیشترین زندانی جرایم غیر عمد هستند.
 
جولایی با اشاره به استان های دارای کمترین تعداد زندانی جرایم غیرعمد، گفت: استان های خراسان شمالی با 42 زندانی، سیستان و بلوچستان با 55 مدد جو، سمنان با 116 زندانی و بوشهر با 120 مددجو به ترتیب دارای کمترین زندانیان غیرعمد هستند.
 
وی تاکید کرد: همچنین در استان های ایلام، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان زندانی زن غیر عمدی که واجد شرایط کمک ستاد دیه باشد، وجود ندارد.