لایحه ای در خصوص افزایش نرخ کرایه ها برای روشن کردن کولر خودرو نداشته ایم
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دریافت کرایه اضافی توسط برخی از رانندگان تاکسی از مسافر بابت روشن کردن کولر خودرو، اظهار داشت: افزایش نرخ کرایه ها هیچ ربطی به استفاده از تجهیزات و سیستم خودرو ندارد و تاکنون در این خصوص مطلبی اعلام نشده است.
 
وی افزود: تاکنون هیچ گونه تبصره و لایحه ای در خصوص افزایش نرخ کرایه ها برای روشن کردن کولر خودرو نداشته ایم، به همین دلیل افزایش کرایه ها قانونی نیست.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص افزایش نرخ کرایه ها توسط راننده تاکسی در سال گذشته هم مطالبی شنیده ام، تاکید کرد: مسافران باید رانندگان متخلف را به سامانه 1888 معرفی کنند و از آنها شکایت کنند تا سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران به تخلفات آنها رسیدگی کند.
 
شاکری ادامه داد: بدون تردید سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران موظف است این موضوع را پیگیری کند، چراکه این سازمان ناظر بر حمل و نقل مسافر درون شهری است و باید نظارت کار را به صورت کامل اجرایی کند.
 
وی با بیان اینکه هنوز هیچ اطلاعی از افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی نداریم، گفت: از طرفی دیگر اعلام نشدن نرخ کرایه های دقیق از سوی فرمانداری و وزات کشور به این مشکلات دامن می زند.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری تهران و وزارت کشور نباید بیش از این موضوع را به تاخیر بیاندازند، تصریح کرد: مسئولان گفته بودند که افزایش کرایه ها را بعد از انتخابات اعلام می‌کنند، اکنون انتخابات تمام شده پس بهتر است که نرخ کرایه‌ها هرچه سریعتر اعلام شود تا تکلیف مسافر و راننده ها هر چه زودتر مشخص شود.
 
شاکری اضافه کرد: از فرمانداری درخواست داریم که قاطعانه اعلام کند که آیا کرایه ها افزایش پیدا می کند یا خیر، چراکه مردم و راننده ها در سردرگرمی قرار دارند.