دلیل اهمیت ثبت شرکت چیست ؟

شاید تا سال ها پیش کمتر کسی برای انجام فعالیت های اقتصادی به فکر راه اندازی یک شرکت تجاری کوچک و هدفمند بود. اما دنیای پر از پیچیدگی و رو به توسعه امروزی دیدگاه بسیاری از متخصصین و دانش آموختگان را متفاوت کرده است  تا جایی که همواره برای به ثمر رساندن اهداف اقتصادی خود در درجه اول به دنبال ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار اقتصادی خود در قالب یک شخصیت حقوقی می باشند.

اما دلیل اهمیت ثبت شرکت چیست ؟ و چرا باید فعالیت اقتصادی را در قالب یک شرکت و شخصیت حقوقی دنبال کرد ؟اگر بدون ثبت شرکت فعالیت کنیم چه مشکلی خواهد داشت  و نهایتا اینکه مزیت های ثبت شرکت چه خواهد بود ؟

در ایران عموما با دو دسته افراد مواجه هستیم . دسته اول  افرادی هستند که پس از کسب تجربه کافی و یا فراگیری دانش لازم و کافی به دنبال شغلی در شرکت ها و موسسات مختلف دولتی و غیر دولتی بوده و تمامی آرمان ها و ایده آل های خود را در این مسیر پیدا می کنند و یا ترجیح می دهند با داشتن یک مغازه و یا یک دفتر کار به فعالیت خود بصورت حقیقی ادامه دهند .

اما دسته دوم افرادی هستند که ایده آل گرا بوده و بهترین ها را می خواهند و این افراد از اینکه بخواهند برای دیگران و در شرکت های دیگر و با حقوق ماهیانه مشخص کار کنند ارضاء نمی شوند . حتی کسب و کار شخصی و محدود هم نمی تواند ذهن هدفمند و مشتاق این افراد را قانع کند. این افراد آرزو های خود را با هدف دنبال می کنند و بهترین ها را می خواهند . لذا اقدام به ثبت شرکت کرده و فعالیتی را که با تحقیقات فراوان و با استناد به تخصص و دانش خود مفید می دانند و آینده خود را در آن می بینند آغاز می کنند.

این دسته افراد معمولا موفق تر از دسته اول می باشند زیرا با ثبت شرکت موقعیت هایی را به دست خواهند اورد که آینده آنها را ترسیم خواهد کرد . درزیر  تعدادی از جنبه های مثبتی که این افراد موفق با ثبت شرکت به دست می آورند را با هم مرور می کنیم :

 

  1. انجام فعالیت بصورت قانونی و رسمی

وقتی این افراد شرکت خود را به ثبت می رسانند در واقع مهر تائیدی بر فعالیت های خود زده و فعالیت خود را قانونی می کنند . شرکت های ثبت شده تحت لقاء قانون بوده و تمامی فعالیت های آنها با استناد به موازین قانونی انجام خواهد شد . این شخصیت شرکت ها به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند به قرارداد ها و شرایط راحت تری برای به دست اوردن بازار بهتر تکیه کنند  زیرا بیشتر مشتریان به دنبال افرادی هستند که بتوانند به انها اعتماد کنند و چه کسی بهتر از یک شرکت ثبت شده قانونی .

 

  1. حرفه ای بودن

افرادی که دارای شخصیت حقوقی می شوند با اعتماد به نفس بیشتر و با تکیه بر تخصص بالاتر با مشتریان و بازار هدف خود روبه رو می شوند . انها هنگامی که می خواهند با مشتریان خود مذاکره کنند یک پشتوانه محکم دارند که آن هم اعتبار لازم و وجهه قانونی کافی می باشد . همین که شما در وجهه مدیر یک شرکت با مشتریان خود صحبت کنید مشتری شما به این نتیجه خواهد رسید که شما از روی هوا صحبت نمی کنید و به دلیل داشته ها و توانایی های خود کاملا حرفه ای تر و پخته تر و مطمئن تر به جذب مشتری اقدام خواهید کرد .

 

  1. داشتن حساب بانکی شرکتی

معمولا مشتریان از اینکه بخواهند پولی را به حساب افراد حقیقی برای انجام کاری بپردازند نگران تر خواهند بود تا زمانی که این پول را به حساب شرکتی حقوقی بریزند . شرکت ها به دلیل شخصیت قانونی که دارند از اعتبار بالاتری هم نزد مشتریان برخوردار هستند و این اعتماد می تواند ظرفیت جذب مشتری را برای شرکت بالاتر ببرد .

مزیت مهم تر داشتن حساب بانکی شرکتی این است که افراد می توانند حساب زندگی شخصی خود را از حساب فعالیت حرفه ای خود جدا کنند . معمولا ترکیب حساب فعالیت تجاری افراد با حساب زندگی شخصی افراد باعث مختل شدن جریانات کاری و به هم ریختن معادلات کاری و زندگی می شود .

صرف نظر از این موضوع در صورتیکه شرکت دچار خسران و یا خدایی نا کرده ورشکستگی شود دیگر نیازی به نگرانی برای اینکه حساب شخصی شما هم درگیر تصفیه حساب شرکت و ملزم بودن شما برای جبران بدهی های شرکت  از حساب شخصیتان شود نخواهید بود .

 

  1. مشارکت  قانونی و انجام کار بصورت گروهی

هر فردی که اقدام به راه اندازی کسب و کاری می کند همواره این آرزو را در سر دارد تا بتواند آنقدر به موفقیت برسد که بتواند حداقل ده ها نفر را برای فعالیت های خود استخدام کند . اما با ثبت شرکت شما از همان ابتدا کار را شراکتی آغاز خواهید کرد و باید در بدترین حالت حداقل دو  نفر برای ثبت شرکت حضور داشته باشند.

این افراد بصورت قانونی و با توجه به قوانین و مقررات حاکم در این حوزه با هم شراکت خواهند کرد و مانند شراکت های بدون پشتوانه حقوقی نمی باشد . هر یک از افراد در شرکت وظایف و اختیارات مشخصی دارند و هر کدام با سرمایه مشخص و سهم الشرکه یا سهام دقیق در شرکت سهیم هستند . میزان سود و منفعت و همچنین دیون و بدهی های هر فرد در این شراکت کاملا توسط قانون تعیین می شود و  قانون به عنوان اصل اول شراکت این افراد می باشد .

هر یک از این افراد با خود کوله باری از دانش و تخصص دارند و می توانند قسمتی از فعالیت های شرکت را مدیریت و یا انجام دهند .وقتی کار بصورت گروهی و تیمی انجام شود پر واضح است که توانایی افراد برای داشتن کار های بزرگتر و پر سود تر بالاتر خواهد رفت و می توانند قسمت بیشتری از مشتریان را به سمت خود سوق دهند .

 

  1. دریافت تسهیلات دولتی بیشتر و راحت تر

دولت همواره به عنوان حامی اصلی فعالیت های گروهی و قانونی می باشد و به این منظور یکی از سیاست های دولت ارائه امکانات مختلف به اشخاص حقوقی می باشد . با توجه به اینکه شخصیت های حقوقی معمولا پشتوانه محکم تری دارند و اعتبار مشخصی با خود همراه دارند و دولت هم با استناد به باری که از دوش جامعه این افراد بر می دارند حمایت های زیادی از این اشخاص انجام می دهد .

یکی از بهترین حمایت های دولت را امکان استفاده اشخاص حقوقی از تسهیلات بانکی و موسسات مالی بصورت گسترده تر و بسیار بیشتر از افراد حقیقی می باشد . تنها کافی است با ارائه مستنداتی مبنی بر اینکه شما شخصیت حقوقی هستید از وام ها و تسهیلات بانکی بیشتر و با شرایط بهتر بهره مند شوید .

 

  1. امکان شرکت در مناقصات و مزایده های مختلف

امکان حضور در مناقصات و مزایده های دولتی و خصوصی اگر نگوییم همیشه ، اغلب  مختص شخصیت های حقوقی می باشد . هیچ فرد حقیقی نمی تواند وارد چنین موقعیت های شود و دلیل این موضوع تقریبا مشخص است . اشخاص حقیقی یا مدارک لازم را برای حضور در چنین عرصه هایی را ندارند و یا قدرت و توانایی مالی و اجرایی لازم را نخواهند داشت . بر عکس شرکت های حقوقی که هم مدارک لازم را دارند و هم توانایی و تخصص کافی را برای به دست آوردن مزایده ها و مناقصه های پر سود و معتبر خواهند داشت .

 

  1. امکان اخذ نمایندگی های معتبر

یکی دیگر از شرایطی که افراد حقیقی کمتر از آن بهره خواهند برد نداشتن وجهه قانونی لازم و اعتبار کافی برای گرفتن نمایندگی شرکت های معتبر داخلی و خارجی می باشد . شرکت های معتبر داخلی و خارجی تنها امتیاز نمایندگی خود را به افرادی واگذار خواهند کرد که در درجه اول دارای شخصیت حقوقی لازم باشند و این بدین معنی است که تنها شرکت های حقوقی می توانند این امتیازات را دریافت نمایند .

حال به خوبی دلیل و اهمیت ثبت شرکت و تمایل برخی از افراد برای ثبت شرکت متوجه شدیم . البته این تمام امتیازات و شرایط عالی نیست که شرکت ها با آن روبه رو هستند . شرکت های می توانند چندین زمینه فعالیتی داشته باشند و یا حیطه فعالیت خود را گسترده تر و تخصصی تر کرده و نتیجه بهتری برای مشتریان خود داشته باشند . سرعت عمل آنهابالاتر خواهد بود و راحت تر می توانند خدمات خود را گارانتی و پشتیبانی نمایند و  دلایل زیاد دیگری که تنها افرادی که دارای شخصیت حقوقی هستند می توانند توضیح دهند .

خوشبختانه ثبت شرکت در ایران کار چندان پیچیده ای نیست . موضوع تخصصی بودن ثبت شرکت امروزه به سادگی با وجود شرکت های مشاوره ای قدرتمند مانند موسسه ثبت شرکت ویونا امکانپذیر می باشد . ثبت شرکت ویونا یکی از کارامد ترین و تخصصی ترین موسسات ثبت شرکت در تمام ایران می باشد که به لطف بهره بردن از افراد متخصص و مجرب می تواند تنها با وکالتی که شما در اختیارشان قرار می دهید در سریع ترین زمان ممکن شرکت مورد نظر شما را به ثبت رسانده و بهترین شرایط برای شما در نظر  بگیرند . بهتر است برای اطمینان از این ادعا همین امروز با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت موسسه و ثبت برند و ثبت شرکت در مناطق آزاد و یا سایر خدمات استفاده نمایید .