برای امتحانات نهایی چه کتاب هایی را بخوانیم؟

عبدالرسول عمادی با اشاره به آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان از امروز تا 25 خرداد اظهار کرد: سوالات امتحانی صرفاً از کتاب درسی طراحی می‌شود و متناسب با میانگین سطح تحصیلی دانش‌آموزان در کل کشور است.

وی افزود: سوالات امتحانات نهایی استاندارد بوده و آسان هم نیست بنابراین دانش‌آموزان باید محتوای کتاب‌های درسی را به خوبی مطالعه کرده و درک کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هر سال استان‌های مختلف دو نفر از مجرب‌ترین دبیران را برای طراحی سوالات به ما معرفی می‌کنند  که از بین آنها طراحان سوالات امتحانی را انتخاب می‌کنیم؛ همچنین به دلیل تقارن ایام امتحانات دانش‌آموزان با ماه رمضان، ساعت امتحان را در اوایل روز یعنی 8 صبح قرار داده‌ایم.

عمادی بیان کرد: تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی به صورت پایلوت برای امتحانات شهریور ماه انجام می‌شود و پس از آن در امتحانات نهایی خرداد ماه سال آینده اعمال می‌شود؛ تصحیح الکترونیکی احتمال خطا را کاهش داده و سرعت را نیز افزایش می‌دهد.

وی درخصوص پرداخت حق‌الزحمه عوامل برگزاری امتحانات نهایی گفت: مطالبات امتحانات نهایی خرداد سال 95 هنوز پرداخت نشده است و امیدواریم به زودی با تامین اعتبار پرداخت شود.