صدور شناسنامه باغات در شورا صورت می گیرد

طرح صیانت و حفاظت از باغات که در جلسه علنی امروز شورای شهر توسط رئیس کمیسیون سلامت شورا قرائت شد به دلیل برخی ابهامات و همچنین نیاز به بررسی بیشتر مسکوت ماند.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با اشاره به اینکه در سال گذشته یک فوریت این طرح به تصویب رسید، گفت: حالا جزئیات این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد:‌البته از آنجایی که ساخت و ساز در باغات صدمات جبران ناپذیری به شهر تهران وارد کرده است.

به گفته حافظی، سعی کردیم که با برگزاری جلسات متعدد با کمیسیون معماری و شهرسازی بتوانیم تصمیمی اتخاذ کنیم که بر روی حفظ باغات و اراضی مزروعی تاثیرگذار باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اما آنچه که مهم است اینکه قرار شده صادر کننده شناسنامه باغات به جای آنکه سازمان بوستان‌ها باشد، شورا در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: همچنین باغات پراکنده کمتر از 5000 متر مربع را به سه دسته تقسیم کردیم که بر این اساس حداکثر سطح اشغال 400 متر و حداکثر طبقات مجاز به چهار طبقه می‌رسد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: این طرح و پیشنهادات دارای ریزه کاری‌هایی است که باید خط به خط آن خوانده شود.

وی ادامه داد: نظر کمیسیون سلامت و شهرسازی بر روی چشم؛ اما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که فقط می‌توانید چهار طبقه در باغتان بسازید.

رئیس شورای شهر گفت:‌این باعث می‌شود که مردم به سمت خشک کردن درخت‌ها پیش بروند و از سوی دیگر وقتی زمینی در پهنه شش طبقه یا دو طبقه قرار دارد چگونه می‌خواهیم مجابشان کنیم که تنها چهار طبقه بسازند و به نظرم باید بروید دو واحد شهرسازی بخوانید چرا که نه شما و نه کارشناسانتان به این مسائل اشرافیت ندارید.