احداث میدان میوه‌وتره‌بار در لشگر غربی/احداث کلانتری درحال بررسی

محسن پیرهادی در بازدید از محله لشکر غربی (منطقه ۸) اظهار کرد: در حوزه سلامت مواردی از جمله ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم اعم از سمساری‌ها، دست فروشان و وانتی‌های دوره گرد در سطح محله، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع‌آوری به موقع زباله‌ها، تفکیک زباله، نظافت و شستشوی مستمر سطل‌های زباله مکانیزه، امکان افزایش کانکس غرفه بازیافت در راستای جداسازی پسماندهای خشک و همچنین افزایش تعداد مخازن زباله در دست بررسی است.

وی ادامه داد: پیش بینی احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله، راه اندازی میدان میوه و تره بار، تأمین روشنایی معابر، به ویژه معابر و گذرهای حاشیه اتوبان امام علی (ع) و شستشو و لایروبی انهار و همچنین ترمیم و بهسازی جداول پیرامونی آن در سطح محله سایر مواردی است که در حوزه خدمات شهری پیگیری می‌شود.

پیرهادی با اشاره به موضوعات در دست بررسی در حوزه حمل و نقل و ترافیک و عمران محله گفت: سنگفرش کردن پیاده راه‌های خیابان شهید مدنی و همچنین زیباسازی خیابان مذکور، ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت سطح معابر و مناسب سازی شبکه معابر محیط شهری برای معلولین و سالمندان در سطح محله از مواردی که در دست پیگیری است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز می‌توان به بررسی مواردی از جمله پیش بینی واحداث سالن‌های ورزشی چند منظوره، احداث مراکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی، احداث زمین چمن فوتبال (طبیعی یا مصنوعی)، مساعدت در خصوص احیاء ورزش‌های همگانی و برگزاری مسابقات جشنواره‌های ورزشی در سطح محله جهت افزایش سلامت جسم و روحیه جمعی شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: لزوم توجه و رسیدگی به ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی از جمله بدحجابی، طلاق و معضلات مرتبط با مواد مخدر، اعتیاد، تجمع کارتن خواب‌ها و سایر آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح محله، احداث ساختمان جدید سرای محله سایر مواردی است که در حوزه فرهنگی پیگیری می‌شود.

پیرهادی به در خواست مطرح شده از سوی اهالی مبنی بر احداث کلانتری و حضور مستمر و فعال نیروی انتظامی در سطح محله و همچنین تأمین امنیت گذرهای حاشیه اتوبان امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: این موضوع جهت بررسی و اقدام به ناجا ارجاع شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات ۲۲۷ محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته‌ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان‌های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.