بازشماری ۱۰ درصد صندوق انتخابات شورای شهر تهران

اقبال شاکریاظهار داشت: عصر امروز جلسه‌ای با هیئت نظارت مرکزی و استان با حضور نمایندگان لیست خدمت در فرمانداری تهران تشکیل شد و بعد از بحث و بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد حداقل 10 درصد از صندوق‌های آرا بازشماری شود تا اطمینان خاطر لازم به وجود آید. 

وی با اشاره به این که از هر لحظه که بخواهند می‌توان بازشماری آرا را آغاز کرد، ادامه داد: بحث نمایندگان لیست خدمت این نیست که در مورد افراد انتخاب شده قطعا جا به جایی‌هایی صورت می‌گیرد، اما براساس اطلاعاتی که از صندوق‌های مختلف حاصل شده و به فرمانداری و هیئت نظارت ارائه شده برای کسب اعتماد عمومی و شفافیت در مراحل انتخابات تقاضای رسیدگی و بازشماری آرا مطرح شده است. 

نامزده پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد 10 درصد آرا بازشماری شود البته روی بازشماری چند صندوق تردید وجود دارد، چرا که صورتجلسات این صندوق‌ها مغایرت‌های زیادی داشت و این نشان می‌دهد که باید درباره آرا بازبینی صورت گیرد زیرا نمی‌شود تعدادی از اعضای لیست رای‌های قابل توجهی داشته باشند ولی یک فرد خاص از لیست، هیچ رایی نداشته باشد. 

به گفته شاکری هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نیز قبول کرد که بازشماری توسط هیئت استان و هیئت اجرایی صورت گیرد. هرچه زودتر امر بازشماری آغاز شود نتیجه آن نیز زودتر منعکس خواهد شد.