تنها با ۷ روز سم‌زدایی لاغر شوید!

با اجرای ۵ روشی که در ادامه خواهید خواند، به چربیهای دور شکمتان نه بگویید. با انجام این کارها می‌توانید متابولیسم بدن خود را تنظیم کرده و شکمی صافتر داشته باشید.

 

 آیا در آرزوی کاهش وزن هستید؟ پس با خواندن این مقاله تنها با ۷ روز سم‌زدایی لاغر شوید! با شروع ۶ ماه دوم سال باید چربیهای ذخیره شده در فصل قبل را آب کنیم؛ بسیاری از افراد در فصل بهار دچار نفخ شکمی شده و حجم زیادی چربی دور شکم‌شان جمع می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز،با اجرای ۵ روشی که در ادامه خواهید خواند، به چربیهای دور شکمتان نه بگویید. با انجام این کارها می‌توانید متابولیسم بدن خود را تنظیم کرده و شکمی صافتر داشته باشید.

روز اول تا سوم

کارواش کبد

بهترین راه برای شروع مبارزه با چربی دور شکم، پاکسازی کبد است. کبد کارواش بدن است و همه مواد غذایی اضافه بدن، داروها و مواد شیمیایی را برای فرآیند هضم آماده می کند. کبد تنبل، متابولیسم بدن را تحت تأثیر قرار داده و باعث دیر هضم شدن غذا و چربی دور شکم خواهد شد.

متاسفانه بسیاری از زنان از کبد چرب رنج می برند؛ در این بیماری چربی در کبد اشباع شده و کاهش وزن را برای شخص مبتلا تا اندازه ای دشوار می کند. اقدام به رژیم و ورزش زمانی شما را لاغرتر خواهند کرد که کبدتان سالم بوده و به درستی وظایفش را انجام دهد.

می توانید با یک پاک کننده کبد جنجالی شروع کنید؛ در حالی که انواع مختلفی از پاک کننده های کبدی در بازار موجود است، این بار بهتر است پاک کننده طبیعی را انتخاب کرده و از خوراکیهایی مانند اسموتی های گیاهی، آب میوه های گیاهی و سبزیجات استفاده کنید که دوست کبد هستند.

اگر می خواهید تاثیر پاکسازی آن چند برابر شود، می توانید از پاک کننده های کبدی استفاده کنید؛ به همین منظور یک مشت گل قاصدک یا جعفری را به این پاک کننده ها اضافه کنید.

روز چهارم تا ششم

باکتریهای مفید بدنتان را بیشتر کنید

نقش باکتریهای روده در آب نمودن چربی دور شکم مورد تحقیق قرار گرفته و تنظیم نبودن میزان باکتریهای مفید می تواند سبب چاقی و اضافه وزن شما باشد. عوامی مانند غذاهای فراوری شده، خوردن غذاهای تکراری در هرروز و فاکتورهای محیطی مانند استرس، داروها و توکسین ها می تواند عملکرد باکتریهای روده را دچار اختلال کند.

این مشکلات سیگنال‌دهی انسولین را تحت تأثیر قرارداده و زمانی که سطح هورمونها تعادل نداشته باشد، سبب افزایش چربی دور شکم خواهد شد.

تغییر کردن باکتریهای روده نیز اشتهای شما را تحریک کرده و میل به پرخوری کربوهیدرات و شکر را در شما افزایش می‌دهد؛ اینکه باکتریهای روده را دوباره زنده کنید، نیازمند انجام یک سری اقدامات در کنار مصرف سبزیجات است.

غذای مصرفی هر روز خود را متنوع‌ کرده و حتما مصرف یک فنجان سوپ مغز استخوان و روزانه چند قاشق کفیر خانگی یا کومبوچای خانگی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مطمئن باشید که پوست و معده تان به خاطر این کار از شما تشکر خواهند کرد.

روز هفتم

توکسین ها را به طور کامل بشویید

در روزهای پایانی نیز برای صافتر شدن شکم، این روند را ادامه داده و تا انتها آن را قطع نکنید. در این مرحله شستشوی توکسین ها از روده بزرگ هدف نهایی است؛ مصرف چند فنجان چای زنجبیل و چند لیوان آب را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا روند هضمتان آسانتر شود. همچنین مقداری الکترولیت (برای تنظیم سطح املاح بدن) به آب اضافه کنید تا فرآیند سم زدایی تان بسیار عالی  پایان بگیرد.

در پایان روز هفتم، باید متوجه صاف تر شدن شکمتان بشوید. اگر هنوز انگیزه خود را از دست نداده‌اید و می خواهید به سم زدایی بدنتان ادامه دهید؛ حتما نکته های زیر را انجام دهید:

آنزیمهای گوارشی

بهترین آنزیمهای گوارشی شامل آمیلاز و لیپاز می‌شود، یعنی آنزیمهایی که چربی و نشاسته را تجزیه کرده و به متابولیسم بدنتان کمک خواهند کرد.

نقش آنزیمهای گوارشی، سرعت بخشی به هیدرولیز کربوهیدرات ها، پروتئینها و چربیها است. هیدرولیز، روندی است که به وسیله آن مولکولهای غذایی بزرگ در اثر ورود آب به واحدهای کوچکتر تجزیه می شوند.

پروبیوتیک

بیشتر وقتها مصرف مواد غذایی که حاوی پروبیوتیک هستند را فراموش می کنیم؛ هرچند که اضافه کردن یک ماده پروبیوتیک به برنامه غذایی تان می تواند کمک بزرگی باشد.

باید تناسب بین باکتریهای روده در روده انسان برقرار باشد؛ درغیر این‌صورت علاوه بر مختل شدن وظایف فلور سبب وجود آکنه، آلرژی غذایی، خستگی مفرط، افسردگی، سردرد و موارد دیگر می شود؛ اما باید بدانید که در بدن افراد سالم باکتریهای مفید غالب هستند. به خاطر داشته باشید که پس از گذشت ۶ هفته پروبیوتیک مصرفی خود را تغییر دهید تا روده هایتان را به چالش بکشید.

همین امروز این برنامه سم زدایی را شروع کرده تا بهترین فصل عمرتان را تجربه کنید؛ با انجام این برنامه، چربی دور شکم را تبدیل به خاطره کنید.