حقوق بازنشستگان افزایش می یابد
عباس رشیدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه یک میلیون و ۳۲۶ هزار بازنشسته کشوری مشترک این صندوق هستند، گفت: در سال جاری برای۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری امکان استفاده از تورهای مسافرتی صندوق فراهم شده است که این عزیزان با یک نفر همراه می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
 
رشیدی افزود: در سفرهای داخلی ۳۰۰ هزار تومان برای بازنشسته و ۳۰۰ هزار تومان برای نفر همراه در نظر گرفته شده است. همچنین، برای عتبات عالیات نیز ۶۰۰ هزار تومان برای بازنشسته و ۶۰۰ هزار تومان برای فرد همراه وی اختصاص یافته است. 
 
وی با تاکید بر توجه صندوق بازنشستگی کشوری به معیشت بازنشستگان کشوری، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان ، در قالب طرح پلکانی از سال گذشته و طرح همسان سازی حقوق از سال جاری و همچنین افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم طی چهار سال، مورد توجه صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.
 
وی یادآور شد: از جمعیت یک میلیون و ۳۲۶ هزار نفری بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری حدود ۴۰ هزار نفر حداقل حقوق پرداختی را دارند. در حال حاضر، حداقل حقوق بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است که در مقایسه با سال گذشته به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش دارد.
 
رشیدی با اشاره به پرداخت وام ۳ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری، اظهار داشت: سال گذشته وام ضروری سه میلیون تومانی به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که به صورت مرحله ای به این تعداد از بازنشستگان پرداخت می شود.