لزوم ارائه سبک زندگی اسلامی و قرآنی

حجت‌الاسلام علی محمدی در آیین رونمایی از آثار منتخب کمپین تبلیغات فرهنگی سبک زندگی قرآنی گفت: پس از مسابقات بین‌الملل قرآن کریم در تهران به این نتیجه رسیدیم که بسیار زیباست که در ماه رمضان که ماه نزول قرآن است، فضای کشور را همچنان قرآنی نگه داریم.

وی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: به همت شهرداری تهران و دفتر قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نکات زیبایی از قرآن جهت درج در تابلوها و تبلیغات شهری استخراج شد که بخشی از آنها در همین کمپین تبلیغات فرهنگی با عنوان سبک زندگی قرآنی به مردم معرفی شده است.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در ایام یک هفته‌ای که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران در حال برگزاری بود، اذعان همه دست اندرکاران این موضوع و مسئولان کشوری فضای شهر تهران بسیار زیبا شده بود، لذا سعی کردیم با تبلیغات فرهنگی، سبک زندگی قرآنی این موضوع را استمرار بخشیم.

وی اظهار داشت: در سطح شهر تهران هم‌اکنون موضوعات مختلف قرآنی در تابلوهای تبلیغاتی شهری به زیبایی بسیاری می‌درخشد.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه این است که فضاهای کشور را تبدیل به سبک زندگی قرآنی و اسلامی کند، ضمن اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در سفرشان به استان خراسان جنوبی لزوم تغییر سبک زندگی مردم به زندگی اسلامی و قرآنی بود. سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از فرمایش ایشان قدم‌هایی را در این جهت برداشته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تکلیف ما ایجاد و استمرار فضای اسلامی و قرآنی است و به همین جهت می‌کوشیم آثاری از سبک زندگی قرآنی و اهل‌بیت(ع)‌ را جهت مشاهده همگان بر فضای کل کشور داشته باشیم و معتقدیم این موضوع وظیفه‌ای شرعی، قانونی و بخشی از تکالیف ماست.

وی از دستگاه‌های فرهنگی کشور خواست در زمینه ارائه سبک زندگی اسلامی و قرآنی قدم‌هایی را بردارند؛ چراکه مردم نسبت به این موضوع اقبال زیادی دارند.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  آیین رونمایی از آثار منتخب کمپین تبلیغات فرهنگی، سبک زندگی قرآنی را قدم اول در ارائه این سبک دانست و از مردم و مدیران خواست در تمامی امورات و شئونات زندگی خود، سبک زندگی اسلامی و قرآنی را مدنظر خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: هرقدر افراد مختلف و به‌ویژه جوان‌ها با قرآن انس داشته باشند، مشکلات روزمره فردی، عمومی و اجتماع کاهش پیدا خواهد کرد و اگر از این موضوع فاصله بگیرند، قطعاً مشکلات مردم بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز امیدواری کرد که زندگی همه ایرانیان و انسان‌ها با قرآن گره زده شده؛ چراکه عاقبت‌بخیری فقط در این موضوع است.

وی در پایان افزود: ادارات کل استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه جهت بهره‌برداری و الگوگیری از ارائه سبک زندگی اسلامی و قرآنی که شهرداری تهران آن را با این سازمان مشترکاً در تبلیغات شهری استفاده کرده‌اند، ابلاغ کرده است.