حریق در مجتمع مسکونی محله سیزده آبان

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره حریق مجتمع نیلوفر محله سیزده آبان اظهار داشت: حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی واقع در محله سیزده آبان در ساعت 15:24 امروز(دوشنبه) اتفاق افتاد.

 

 

ملکی گفت:بعد از اعلام حادثه، 4 ایستگاه به همراه بالابر و خودرو تنفسی و تشک به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در پارکینگ یک مجتمع مسکونی 4 طبقه 8 واحدی اتفاق افتاده است، افزود: چند دستگاه خودرو در پارکینگ این ساختمان پارک و مقدار زیادی ضایعات در بخش دیگری از پارکینگ دپو شده بود که در نهایت ضایعات دچار حریق می‌شود و به یکی از خودروهای پارک شده خسارت وارد شده اما خوشبختانه شعله ور نمی‌شود.

 

ملکی تصریح کرد: دود بسیار غلیظی طبقات بالایی ساختمان را فرا گرفته بود و عده‌ای از ساکنان در ساختمان محبوس شده بودند که نیروهای آتش‌نشانی ظرف مدت کمتر از 3 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه نیروهای آتش نشانی همزمان با خاموش کردن شعله های آتش، مشغول نجات ساکنان مجتمع شدند، افزود: نیروهای آتش نشانی با استفاده از نردبان های هیدرولیکی و دستی موفق شدند ۲۰ تن از ساکنان این مجتمع را از راه پشت بام خارج کنند.

 

وی با اشاره به اینکه چند از ساکنان مجتمع که دچار دود گرفتگی شده بودند تحویل عوامل اورژانش شدند، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بعد از مهار آتش در پارکینگ این ساختمان، هم اکنون در حال تخلیه دود و لکه گیری هستند.

 

ملکی در پایان گفت: این حادثه تاکنون هیچ تلفات جانی نداشته است و نیرو های آتش نشانی همچنان در طبقات و واحدهای این مجتمع در حال جستجو هستند.