رئیس پلیس راه کشور ساعات مرگ نوروزی را اعلام کرد

سردار محمدحسین حمیدی در جلسه هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی با اشاره به کاهش آمار تلفات سوانح رانندگی در سال 95 اظهار داشت: آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد در سال 95 در حوزه درون شهری یک درصد کاهش و در حوزه برون شهری 5 درصد کاهش تلفات را داشته‌ایم. 

رئیس پلیس راه کشور در خصوص آمار تلفات رانندگی در طرح نوروزی امسال نیز گفت: در طرح نوروزی امسال نیز خوشبختانه مجموعاً 9 درصد تلفات ترافیکی کاهش داشت و این در حالی است که این کاهش در معابر درون شهری 14 درصد و در معابر برون شهری 8 درصد بوده است. 

وی سهم خودروهای سواری در تلفات ترافیکی را 68 درصد دانست و افزود: آمارهای به دست آمده حاکی از آن است که 30 درصد از تلفات ترافیکی در نوروز امسال در ساعات بین 19 تا 20 رخ داده است.  همچنین 59 درصد از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها و 63 درصد تصادفات در جاده‌های اصلی به وقوع پیوسته است.

سردار حمیدی در پایان از اقدامات تاثیرگذار در کاهش تلفات ترافیکی در طرح نوروزی 96 خبر داد و در تشریح موارد پراهمیت در این خصوص گفت: هماهنگی خوبی تمامی دستگاه‌ها در اجرای این طرح، بهره‌برداری از 1245 دوربین ثابت و سیار، استفاده از 4 هزار و 500 نیرو و 100 خودروی کمکی، نصب سامانه سپهتن برای ناوگان حمل و نقل عمومی، استفاده از توقفگاه‌های بین راهی برای کاهش واژگونی خودروها به دنبال خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و همچنین اطلاع‌رسانی گسترده توسط رسانه‌ها ازجمله مهمترین مواردی بود که به کاهش تلفات نوروزی امسال منجر شد.