طرح ها و محدودیت های پلیس راهور برای 14 خرداد

 سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به آمادگی 100 درصدی پلیس راهور برای مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام، از طرح ها و محدودیت های این پلیس برای روز 14 خرداد خبر داد.
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ این محدودیت ها را به شرح ذیل اعلام کرد:


محل های توقف انواع وسایل نقلیه در پارکینگ های اطراف حرم مطهر:
به منظور هماهنگی و جلوگیری از بی نظمی تردد کاروانهای اعزامی محل پارک اتوبوسها به شرح ذیل در نظر گرفته شده است.
پارکینگ شماره 2و3 : واقع در پارکینگهای داخلی و معابر بین قطعات بهشت زهرا (س) جهت پارک خودروهای شخصی اختصاص یافته است.
پارکینگ شماره 4: واقع در پارکینگ متروشاهد برای پارک موتورسیکلتها و مینی بوس های تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی اختصاص یافته است.
پارکینگ شماره 5و 10: واقع در پارکینگ ضلع شمالی و شمال شرقی حرم امام خمینی (ره) و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوسهای ورودی از شهر تهران می باشد.
پارکینگ شماره 6: واقع در ضلع شمال حرم مطهر مقابل بخشداری شهر آفتاب جهت پارک اتوبوسهای شرکت واحد اختصاص یافته است.
پارکینگ شماره 8: واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس (روبروی حرم مطهر) برای پارک اتوبوسهای استان های سمنان ، اصفهان، مرکزی ، قم، البرز و سپاه سید الشهدا حوزه غرب تهران اختصاص یافته است.


مسیرهای ورودی به پارکینگ ها:
5-1 اتوبوسهای سپاه سیدالشهدای حوزه شرق تهران و شرکت واحد که قصد ورود به پارکینگهای شماره 5و6 را دارند:
الف- از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع خانی وارد بزرگراه شهید هاشمی و بعد از پل امام علی (ع) از طریق خیابان انبار اخلاقی به سمت بخشداری آفتاب هدایت و در پارکینگ فوق مستقر می گردند.
ب) اتوبوسهای شرکت واحد از طریق محور آزادگان ، پل شهید صنیع خانی نرسیده به پل سرلشگر صالحی از طریق جاده مزرعه وارد پارکینگ شماره 6 می شوند.
5-2 اتوبوس هایی که قصد ورود به پارکینگ شماره 8 را دارند:
الف) از مسیر غرب به شرق آزادگان وارد فرعی مرتضی گرد (شهرک شهید آوینی) شده و با توجه به تابلوها و علائم راهنما وارد پارکینگ مربوطه خواهند شد.
ب) اتوبوس هایی که از اسلامشهر و رباط کریم به سمت این پارکینگ حرکت می کنند می بایست از طریق جاده میان آباد به این پارکینگ دسترسی داشته باشند.
ج) زائرین استان البرز می توانند از طریق غرب به شرق آزادگان حرکت و از لاین کندرو وارد شهرک مرتضی گرد شده و پس از طی مسیر در ادامه با تابلوهای هدایت مسیراز سه راه حسین آباد به پارکینگ مد نظر وارد می شوند.
د) استان سمنان جهت ورود می بایستی مسیر شرق به غرب آزادگان پل شهید صنیع خانی به جنوب و در ادامه از راستگرد شهید هاشمی به بلوار علامه عسگری وارد و بعد از پل حرم وارد پارکینگ فوق می گردند این پارکینگ مربوط به استانهای سمنان و البرز می باشند.
ه) استانهای قم ، اصفهان و مرکزی که از مسیر جنوب به شمال آزاد راه قم – تهران حرکت می کنند می توانند پس از عبور از پل حسن آباد از طریق زیر گذر کهریزک وارد جاده نمایشگاه شده و در نهایت وارد پارکینگ شماره 8 خواهند شد.
هنگام تخلیه پارکینگ ها در خاتمه مراسم به منظور حفظ نظم و تسهیل در خروج شرکت کنندگان در پارکینگ ها وسائط نقلیه برابر بنرهای منصوب در محل های خروجی به سمت محورهای مورد نظر حرکت نمایند.

1- ممنوعیت‌های تردد:
1-1 از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه مورخه ۱۴ خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از سه راهی حسن آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان به جنوب تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می توانند از طریق جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین جهت تر دد وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه و سلفچگان و در نهایت جاده قم تردد نمایند.
1-2 از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه مورخه ۱۴ خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقر شهر تا بزرگراه خلیج فارس (تهران – قم) ممنوع خواهد بود.
1-3 از ساعت ۱۳ روز ۱۴ خرداد در مسیر جنوب به شمال آزاد راه قم – تهران به استثنای اتوبوس های زائران قم – اصفهان و مرکزی اعمال محدودیت شده و خودرو ها ازپل حسن آباد به سمت جاده قدیم قم و در نهایت تهران ادامه مسیر خواهند داد.
1-4 تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاد راه تهر
ان – قم شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران – قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد. لیکن در شرایط بحران احتمالی و حسب تشخیص رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال گردیده و ضمن ممنوعیت تردد در مسیر مذکور وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.
1-5 تاکسی های فرودگاه امام خمینی (ره) میبایستی در زمان اجرای محدودیت در روز یکشنبه مورخه ۱۴ خرداد تا خاتمه مراسم از مسیر آزاد راه تهران – ساوه تردد نمایند.
1-6 اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق ( جاده سایت) و ادامه مسیر از باقر شهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران اعمال محدودیت از دوربرگردان سالمندان به جهت جلوگیری از تردد کامیون ها در صورت لزوم و اعلام رده فرماندهی به عهده منطقه 12 می باشد.


2- ممنوعیت های توقف:
از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه مورخه ۱۴ خرداد تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف در معابر مشروحه ذیل اعمال خواهد گردید:
2-1 ) بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر.
2-2) توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخلهای ورودی ، خروجی و خیابانهای فرعی منتهی به پارکینگ ها و نیز خیابانهای اصلی محوطه بهشت زهرا (س).
2-3 )توقف اتوبوسهای شرکت واحد در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر.
3-4 ) برابر هماهنگی های انجام شده چنانچه پارکینگ ضلع شمال حرم به لحاظ امنیتی بایستی خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم توسط عوامل انتظامی اجازه ورود داده نشود در غیر اینصورت راهور هیچگونه مسئولیتی در خصوص پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی حرم را عهده دار نخواهد بود.
2-5 ) توقف کلیه وسایط نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقر شهر تا پل حرم (خلیج فارس).