کانکس‌های اورژانس حذف می شوند

پیرحسین کولیوند در ارتباط با حذف کانکس‌های اورژانس اظهار داشت: جمع‌آوری کانکس‌ها در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیماران و خدمات‌دهی بهتر و همچنین یکسان سازی سازه های اورژانس، امنیت و نگهداری بهتر تجهیزات پزشکی از اواخر سال گذشته در سراسر کشور در دستور کار و اجرا قرار گرفت.

وی گفت: با حذف کانکس‌ها کیفیت ارائه خدمات اورژانسی به مردم ارتقاء پیدا می‌کند و نیروهای اورژانس که به صورت شبانه‌روزی در فصل گرما و سرما ارائه خدمت می‌کنند از مکان بهتری برای اسکان، پذیرش بیمار و مکان مناسب برای نگهداری تجهیزات پزشکی اورژانسی برخوردار خواهند شد.

کولیوند با اشاره به فعالیت تعداد 2 هزار و 288 پایگاه در سراسر کشور، تصریح کرد: هم اکنون تعداد 1370 پایگاه جاده‌ای، 848 پایگاه شهری، 32 پایگاه هوایی، 35 پایگاه روستایی و تعداد 2 پایگاه هوایی در کشور فعال هستند.

وی افزود: تعداد 358 کانکس اورژانس در سراسر کشور وجود دارد که تاکنون برای 25 درصد از این کانکس‌ها طی قراردادی که با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور منعقد شده، هزینه ساخت این سازه‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی و توسط سازمان اورژانس تأمین می‌شود.

کولیوند ادامه داد: با رایزنی‌هایی که با شهرداری، خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داشته‌ایم امیدواریم تا پایان سال 96 تمامی کانکس ها از حوزه اورژانس جمع آوری و سازه مناسب که بتوان خدمات بهتری را به مردم ارائه داد، بسازیم و در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر سازمان هایی همچون شهرداری و کمک خیرین هستیم.