اعطای وانت تسهیلاتی و ایجاد شغل برای 5 هزار نفر

پرویز فتاح در مراسم توافقنامه سه جانبه کمیته امداد با شرکت خودروسازی و صندوق کارآفرینی امید که در ساختمان آزادی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به ۵ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش خودروی وانت نیسان با تسهیلات قرض الحسنه اعطا می‌کند.

وی افزود: رانندگان این خودرو حق ندارند از آن در شهرها استفاده کنند، بلکه باید در روستاها و شهرهای کوچک مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: این توافقنامه یک تعامل مالی است که برآورد ارزش این قرارداد ۱۵۰ میلیون تومان می‌باشد.

فتاح ادامه داد: سه نوع خودرو از حداقل ۳۰ میلیون تومان تا حداکثر ۴۰ میلیون تومان به مددجویان اعطا خواهد شد.

وی افزود: یک سوم از مبلغ این قرارداد یعنی ۵۰ میلیارد تومان را کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین می‌کند و صندوق کارآفرینی امید نیز ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد می‌دهد.

فتاح با بیان اینکه ۱۰ درصد مبلغ این خودرو باید توسط مددجو داده شود، گفت: اگر مددجو این مبلغ را نیز نداشته باشد، کمیته امداد به او وام قرض الحسنه می‌دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: مددجویانی که این خودروها را دریافت می‌کنند چهار ماه حق ترخص دارند یعنی تا چهار ماه قسط نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: در ابتدا مددجویانی که این خودروها را تحویل گرفته‌اند از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج نمی‌شوند. اگر کار آنان به خوبی پیش رفت، پس از بررسی‌هایی از تحت پوشش این نهاد خارج می‌شوند.

به گفته رئیس کمیته امداد تا پایان شهریور ماه سال جاری به ۵ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد خودروها تحویل داده می‌شود.