بیشترین حجم کشف قاچاق مربوط به کدام استان است؟
اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر  گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۰۷۵۶ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۰۰۲۴ کیلوگرم بوده است که ۹۳ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
 
وی افزود: در این مدت نیز ۵۹۴ کیلوگرم حشیش، ۲ کیلوگرم مرفین، ۴۱ کیلوگرم هروئین و‏‏ ۲۰ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۶۵ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
 
معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۳۷۶ ‏فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود ۷. ۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.
 
هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۱۴۹۲ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین آن به تعداد ۸۲۹ عدد مربوط به استان فارس و ۵۰۰ عدد به استان آذربایجان غربی بوده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد، گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۹۷۷ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۷ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد، و خراسان رضوی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
معاون دبیرکل ستاد بیان داشت: همچنین در این مدت ‏ ۱۲۸ دستگاه خودرو، ۳۵ دستگاه موتور سیکلت و ۳ قبضه سلاح‏ و ۵۰۵ دستگاه تلفن ‏توقیف شد.
 
هادی نژاد گفت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۱۹۱ قاچاقچی، ۶۵۶ توزیع‌کننده و خرده‌فروش و ۲۵۹۶ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.