توضیحات شهردار تهران به تذکرات شورا
ابوالفضل قناعتی گفت: این آمادگی را داریم که تجارب کسب کرده طی ۴۴ سال  حضور در شورای شهر تهران را در اختیار اعضای جدید قرار دهیم. 
 
وی افزود: هر یک از اعضای راه یافته به شورای شهر، پیش از آغاز جلسات رسمی مطالعات شخصی را انجام می‌دهند، اما این مطالعات به هیچ وجه نمی‌تواند کافی باشد. 
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برپایی جلسات آموزشی برای اعضای شورای چهارم شهر تهران اظهارکرد: زمانی که ما وارد شورای چهارم شهر تهران شدیم، تا مدت‌ها در جلسات توجیهی یکی از اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای سوم حضور پیدا می‌کردیم و این جلسات منجر به تسلط ما به امور شهری شد.
 
قناعتی تاکید کرد: بسیاری از اعضای راه یافته به شورای پنجم شهر تهران از سابقه کافی در حوزه شهری برخوردار نبوده و همین موضوع اهمیت آموزش‌های پیش از ورود و بهره گیری از مشاوران را افزایش می‌دهد. 
 
وی در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون بی پاسخ ماندن برخی از سوالات اعضای شورای شهر تهران از شهردار خاطرنشان کرد: مباحث این چنینی صحت ندارد چرا که تذکرات اعضا به شهردار پاسخ داده می‌شود. 
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ۳ تذکری که منجر به حضور شهردار تهران در صحن شورای شهر شد اذعان کرد: دو تذکر مرتبط با تخلف در هتل اسپیناس و یک ساختمان در خیابان نیاوران را من و تذکری دیگر را رحمت الله حافظی به شهردار تهران ارائه کرد که برای این ۳ تذکر شهردار راهی پارلمان پایتخت شد و توضیحات لازم را ارائه کرد.