اردوهای راهیان نور در تابستان

مهدی علی اکبرزاده اظهارکرد: برگزاری اردوها، بازدیدها وفعالیت های دانش آموزی به صورت غیرمتمرکز، توسط استان ها ، شهرستان ها و مناطق و هم چنین برگزاری اردوهای متمرکز کشوری مانند اردوهای دانش ‌آموزی، فرهنگیان، همایش های ملی، جشنواره ها ومسابقات ملی و دوره های ‌آموزشی از جمله برنامه های تابستانی اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خواهد بود.

وی از ادامه اردوهای راهیان نور در تابستان خبرداد و افزود: اردوهای دانش آموزان زیارت اولی، اردوهای دانش آموزان مناطق مرزی، اردوهای جهادی و طرح هجرت ۳، اردوهای بنیاد علوی، برگزاری سی وپنجمین مسابقات فرهنگی و هنری ، و هم چنین سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت ونماز، المپیادهای ورزشی ، همایش شوراهای دانش آموزی برتر استان ها ، همایش مشاوره و امور تربیتی در تابستان سال جاری برگزار می شود.

علی اکبرزاده گفت: براساس آمار در سال ۱۳۹۴، ۳ میلیون و ۷۹۲ هزار نفر رشته، دانش آموز شرکت کننده در فعالیت‌های تابستانی داشته‌ایم که این آمار با رشد۱۱ درصدی در سال ۹۵ به ۴ میلیون و۲۲۳ هزار نفر رشته رسید، بنابراین پیش بینی می شود در جذب دانش آموزان به پایگاه های فعالیت تابستانی به رشد ۱۸ درصدی برسیم.

وی، میزان آموزش برای هر دوره آموزشی را به طور میانگین ۱۸ ساعت اعلام کرد و افزود: در سال ۹۵، ۲۲ هزار و ۴۹۷ پایگاه فعالیت های تابستانی داشتیم که پیش بینی می شود، این آمار با رشد ۱۱ درصدی در سال ۹۶ ،  به ۲۵ هزار پایگاه ارتقا یابد.

مدیرکل فرهنگی وهنری، اردوها و فضاهای پرورشی تصریح کرد: در برنامه های اوقات فراغت تابستانی، تلاش می کنیم علاوه بر فضاهای موجودی که هر ساله موردبهره برداری قرار می گیرد ، از مدارس و مراکزی که دارای امکانات ورزشی هستند نیزجهت ایجاد فضایی با نشاط استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اولیای دانش آموزان با استفاده از فرصت باقی مانده تا شروع ثبت نام اوقات فراغت، با مراجعه به ادارات  آموزش وپرورش از دوره های آموزشی ارائه شده مطلع شوند تا باتوجه به علایق فرزندانشان، در پایگاه های مربوطه اقدام به ثبت نام کنند.

علی اکبرزاده درخصوص مشارکت مالی اولیا در دوره‌های آموزش طرح اوقات فراغت گفت: میزان دریافت شهریه ازدانش آموزان براساس نوع دوره آموزشی و شرایط مالی هر منطقه توسط شورای آموزش وپرورش تعیین می شود.

وی از حضور نمایندگان دستگاه های ذی ربط در کمیسیون اوقات فراغت خبرداد و خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره های آموزشی مجزا توسط سایر دستگاه ها مخالف نیستیم، زیرا تعدد پایگاه های تابستانی، قدرت انتخاب خانواده ها را افزایش می‌دهد.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، اهداف همه دستگاه ها و ارگان های فعال در برنامه های اوقات فراغت را اهدافی مشترک دانست و افزود: در جلسات مشترکی که با دستگاه های مربوط داشتیم، هماهنگی کامل جهت اجرای برنامه های تابستانی صورت گرفته است.

وی بکارگیری امکانات نوین را در پایگاه های تابستانی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه های مجری، فعالیت های اوقات فراغت باید تلاش کنند کارگاه های خود را مجهز به آخرین تجهیزات روز نمایند.

علی اکبرزاده زمان برگزاری کلاس های تابستانی را ۱۰ تیرماه تا ۲۰ شهریور دانست و عنوان کرد: ثبت نام قبل از تاریخ مذکور و از طریق سامانه سراسری اوقات فراغت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اظهارکرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان فنی وحرفه ای، صدور مدرک پایان دوره و هم‌چنین استفاده از مربیان متخصص دراجرای دوره های آموزشی از شاخصه های فعالیت های اوقات فراغت در تابستان ۹۶ خواهد بود.

وی از ادامه اجرای طرح «مزرعه کوچک من» در مراکز و پایگاه های تابستانی خبرداد و افزود: اجرای این طرح می تواند زمینه ایجاد تولید و اشتغال را در دانش آموزان در آینده ایجاد کند.

علی اکبرزاده از خانواده ها خواست تا علاوه بر پایگاه های اوقات فراغت تابستانی از سایر مراکز ارایه دهند دوره ها، از جمله آموزشگاه‌های آزاد، برای غنی کردن اوقات فراغت فرزندانشان استفاده کنند.