حشرات کدام گروه خونی را بیشتر دوست دارند؟

اغلب اوقات افرادی که با حشرات رابطه ای مسالمت آمیز دارند و از گزند آنها در امان هستند مورد غضب گروهی قرار می گیرند که دائماً درگیر جای گزیدگی هستند. این اتفاق یک دلیل کاملاً بیولوژیکی دارد. در واقع، حشرات به شکل کاملاً شگفت انگیزی سراغ افرادی با گروه O یا A می روند. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، حشرات علاقه چندانی به گروه خونی B ندارند.

علاوه بر این، وجود باکتری های مختلف بر سطح پوست انسان موجب پخش شدن رایحه ای خاص در هوا می شود که توسط حشرات درک می شود. همین رایحه موجب می شود پوست برخی افراد برای حشرات لذیذتر باشد. هم چنین برخی ترکیبات طبیعی همان گونه که باعث جذب حشرات می شود می تواند آنها را دفع نیز بکند.

دیگر عامل قابل توجه در این مسئله، عرق بدن است. کارشناسان می گویند: ورزشکاران و آنهایی که در اثر فعالیت فیزیکی تعریق بیشتری دارند، عمیق تر و بیشتر از دیگران نفش می کشند و این یعنی تولید میزان بیشتری گاز دی اکسید، گازی که به شدت مورد حشرات است. در واقع، هرچه تعریق بدن بیشتر باشد احتمال نشستن حشرات روی پوست بیشتر می شود.

جالب است بدانید، رنگ لباس هم می تواند احتمال گزیدگی را افزایش یا کاهش دهد. بر این اساس، حشرات به رنگ های گرم توجه بیشتری نشان می دهند. آخرین عامل جذب حشرات، باکتری هایی است که در غوزک و کف پا جمع می شوند؛ همین باکتری های این دو ناحیه را به بهشت حشرات بدل کرده است. اگرچه نمی توان به طور کلی از گزیدگی فرار کرد؛ ولی با نگاهی با این عوامل می توان تا حدی احتمال آن را کاهش داد.