شهادت مرزبانان سبب انسجام بیشتر کشور است

معاون اجتماعی ناجا در یادداشتی نوشت: مرزبانان بزرگ کشورمان از چنان روح بزرگ و عظمتی برخوردارند که شهادت‌شان نیز همچون حیات پربرکت‌شان، شگفتی‌ساز، روحیه آفرین و انسجام‌زا است.

سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه این یادداشت آورده است: «در همه جای دنیا وقتی از شأن و جایگاه و احترام اجتماعی کارکنان سازمان و نهادهای گوناگون حتی یگان‌ها و نیروی نظامی و انتظامی سخن به میان می‌آید نام آنانی که آگاهانه و مسئولانه خدمت در مرزهای سرزمینی کشور خویش را بر خدمت و فعالیت در هر جای دیگر کشور ارجح دانسته‌اند، همچون ستاره‌ای پر تلالو و نورانی در صدر جایگاه‌ها می‌درخشد. چرا اینکه، کمتر کسی است که نداند این گروه از دلاورمردترین دلاوران کشور برای ارزانی داشتن آرامش و آسایش به مردمان سرزمینی که خود نیز از بطن و متن آن برخاسته‌اند نه تنها عاشقانه، آرامش و آسایش خود را برای آسایش مردم گذاشته‌اند بلکه جان خود را نیز در طبق اخلاص گذاشته‌اند تا جان میلیون‌ها هموطن خود را از گزند دشمنان ریز و درشت مصون دارند و وجب به وجب خاک سرزمین خویش را از تعرض دشمنان کینه‌توز و سبک سر در امان دارند.

ارج و منزلت دلاور مردان "مرزبان" کشورمان در میان مردمان این سرزمین پرگهر، بسی فزون‌تر از هر کشور و سرزمین دیگری است. چون مردم این دیار اسلامی نیک می‌دانند که "مرزبانان" کشورشان نه تنها قلمرو جغرافیایی را در برابر هر نوع خطر و تهدیدی پاس می‌دارند بلکه " قلمرو ارزشی " میهن‌شان را نیز با اقتدار و صلابت از هر خطر و نیت شومی مصون می‌دارند. افزون بر آن، هر شهروند این سرزمین پهناور می‌داند آنچه یک مرزبان را (خواه در نقش یک نیروی کادر یا سرباز جان بر کف) ترغیب به خدمت در شرایط سخت و طاقت فرسای مرزها می‌نماید تنها ایمان است و عشق و روحیه حماسی. در واقع می‌توان این سه عنصر مهم و کلیدی (یعنی ایمان و عشق و روحیه) را در شمار " عوامل ممتازساز" قرار داد که جایگاه و شأن مرزبان ایرانی را برتر و سرتر از مرزبان هر کشور دیگری می‌سازد.

مرزبانان جان بر کف ایرانی ایمان و عشق و روحیه خود را از مردم مؤمن و دینداری به ارث برده‌اند که از میان آنان برخاسته‌اند، مردمانی که فرزندان‌شان در نبردی هشت ساله با حجم انبوه دشمنان، سرافرازانه جنگیدند و شمار زیادی از آنان با عزت و افتخار و آگاهی شهد شیرین شهادت را گوارای وجود خویش ساختند. همچنین این ملت بزرگ، همانانی هستند که فرزندانشان در سایه رهبری‌های امام و رهبر شجاع و انقلابی خویش در قریب چهار دهه استقرار نظام اسلامی، اینجا و آنجا، شکوه مندانه از همه مرزهای اعتقادی و جغرافیایی و سیاسی کشورشان دفاع کردند و هر خصم و دشمنی را در ستاندن ذره‌ای از شکوهمندی این مرزها ناکام گذاشتند.

مرزبانان بزرگ کشورمان از چنان روح بزرگ و عظمتی برخوردارند که شهادت‌شان نیز همچون حیات پر برکت‌شان، شگفتی ساز و روحیه آفرین و انسجام زا است. شاهد این مدعا شور و احساسی است که اخیراً شهادت مرزبانان عزیزمان در نقطه مرزی میرجاوه در روح و روان مردم کشورمان ایجاد کرده است.

اینک دوست و دشمن بر این واقعیت اذعان دارند که شهادت آن عزیزان دلاور از یکسو همه قشرها و اقوام و مردم این سرزمین حتی آنانی که سالیان درازی است در خارج از کشور سکونت دارند را به یکسان اندوهگین و متأثر ساخته است و از دیگر سو " روحیه حماسی " و " انسجام عمومی " و عزت و مباهات ملی را دو چندان ساخته‌اند.

از همین روی همه ما قدردان دلاور مردان مرزبانی کشورمان هستیم که جان بر کف می‌نهند تا به ما امنیت و آسودگی و افتخار ارزانی دارند. همچنین بر همه ما واجب است که در برابر پدران و مادران کسانی سر تعظیم فرود بیاوریم که چنین فرزندان دلاور و شجاعی تقدیم جامعه نموده‌اند.

بی‌گمان نام نیک شهدای مرزبان برای همواره روزگار در این سرزمین بزرگ ماندگار خواهد ماند.»