آب کاکتوس چه فایده ای دارد؟

به گفته کارشناسان تغذیه، ترکیب عصاره کاکتوس، آب، قند طبیعی  حاصل از نیشکر و آبلیمو طبیعی موجب پاکسازی و سم زدایی بدن می شود و از بروز برخی بیماری های دژنراسیون که موجب تباهی سلول های بدن می شوند پیشگیری می کند. همچنین ترکیب خوبی برای پوست بوده و به حفظ ظاهر سالم آن کمک می کند.

به گفته محققان، خواص آب کاکتوس به دلیل وجود ماده «تائورین» در آن است. تائورین اسیدآمینه ای است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و به دفع رادیکال های آزاد و رفع آسیب بافت ماهیچه ای کمک می کند.

همچنین محققان توضیح می دهند که این ماده می تواند به بهبود عملکرد ورزشکاران از طریق افزایش مدت زمان فعالیت شان قبل از خسته شدن کمک کند.

به گفته جودیت هلمن، درماتولوژیست در نیویورک، «آب کاکتوس تهیه شده از گلابی خاردار کاکتوس (مشابه عکس فوق) دارای فواید درمانی متعددی است. این گیاه مملو از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی است که ضدالتهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.»

در حقیقت این گیاه در فرهنگ مکزیک مشهور است و طبق باور عمومی مردم این کشور، با کاهش قندخون مرتبط با دیابت نوع۲ و همچنین برای درمان کلسترول بالا، چاقی و اسهال همراه است. با این حال هنوز اکثر محققان خواص محافظتی آن را در درمان بسیاری از مشکلات از جمله دیابت تایید نکرده اند.