باید نابرابری را درمیان کارگران و بازنشستگان کم کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نشان از جاری بودن عقلانیت در کشور است، گفت: انتخابات اخیر نشان داد که مردم در سایه تدبیر و عقلانیت به دنبال بهبود زندگی خود هستند.

‎وی با تاکید بر اینکه به انتخاب تمامی آنان که چه در انتخابات شرکت کردند و یا نکردند احترام می گذاریم، مطرح کرد: آنچه که مسلم است عقلانیت، سخت کوشی و اجماع و مدارا نتیجه حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر است.

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی افزود : مهم ترین پیام این انتخابات در اجماع عمومی  بود در آن چه فکر می کنیم و باید با عقلانیت درجهت پیشرفت کشور حرکت کنیم .

ربیعی خاطرنشان کرد : اما برای هرکسی انتخابات اخیر خوبی هایی داشت و برای وزارتخانه من خوبی های بزرگ تری داشت ، اینکه فقر و اشتغال به سپهر افکار عمومی کشیده شد .

وی خاطرنشان کرد : بزرگ ترین مباحث انتخابات حوزه هایی بود که قلب ما برای آن ها می تپید . من از منظر خودم زیبایی انتخابات را در گفتمان بیکاری ، فقر و اشتغال تلقی کردم و این امر را برای خانواده ای که امروز گردهم آمده ایم برکت می دانم. برکت اخلاقی انتخابات این بود که هرقدر به یکدیگر اتهام بزنیم به سمت دیگری می بریم . ما باید فقرو اشتغال را ذیل حرکت اخلاقی و با عقلانیت پیش ببریم . باید فقر را در کوتاه مدت محو کنیم .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی گفت :  باید نابرابری را درمیان کارگران و بازنشستگان کم کنیم . ای کاش امروز یک نهادمردمی بیکاران وجود داشت و از آنان در این جمع دعوت می کردیم . ماباید بیکاری را رفع کنیم  و اشتغال را در سایه عقلانیت، اجماع و اخلاق به وجود آوریم .

ربیعی خاطرنشان کرد : در آخرین دست آوردهای علمی خود به این نتیجه رسیده ام که اگر بتوانیم آخرین حلقه  رفاه را از سیستم صدقه ای دورکنیم و آن را به سمت توانمند سازی ببریم آخر وزارت رفاه ابتدای وزارت کار می شود ، ابتدای فنی و حرفه ای و اشتغال می شود و در دنیا نیز این تجربه وجود دارد . ما باید خودمان را کوچک و جامعه مان را بزرگ کنیم.

وی افزود : دراین نشست در خصوص موضوعات مختلفی از جمله کودکان کار، بازنشستگان ، حمایت اجتماعی از  بازنشستگان و .... صحبت شد . بنده جمله ای را درمورد یخچال  خالی پدربزرگ و طرح کارورزی دوسه  سال پیش بیان کردم و شخصی در انتخابات ازآن استفاده کرد . همکارانی که از بازنشستگی آمده اند می دانند ما سعی کردیم شیب افزایش حقوق ها را زیاد کنیم اما ٦٥ درصد شکاف وجود داشت . مسیر طولانی بود اما سعی کردیم شیب را درست کنیم.

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی با اشاره به دیدگاههای هریک از نمایندگان تشکلها  گفت : ما سعی کردیم در تامین اجتماعی نیز از اموال دفاع کنیم. ما نگذاشتیم دزدی شود . بنا و تلاش ما براین بود که اموال کارگر حفظ شود . خداوند را شاهد و ناظرگرفتیم که این اموال حفظ شوند و به نحوی باشد که ما امانت دار باشیم.

وی اعلام کرد : فرصت کردیم برای بازنشسته ها سهام بانک رفاه را بگیریم.

ربیعی گفت : امروز که گردهم آمده ایم سعی کردیم در قالب قانون مداری حرکت کرده باشیم . خوشحالم که بگویم روزنامه نگاران ما نیز صاحب کانون شدند و اواخر هفته این موضوع ثبت می شود و مشکلات آنان برطرف می شود . علاوه بر این در دولت تدبیر و امید ٥٥درصد افزایش تشکل ها را داشتیم و می دانم نقص هایی نیز وجود داشت اما  سعی کردیم که کارها را غیر سیاسی به سلامت پیش ببریم و گردش گفتمان صورت بگیرد .

وی اظهار کرد : معتقدم که  مثلت جامعه ، ما و تشکل ها می تواند به موفقیت دولت دکتر روحانی کمک کند . ما باید این مثلث را تقویت کنیم . ماه مبارک رمضان را  به عنوان ماه مبارزه با فقر پیشنهاد داده ایم و همه بنای ما براین است که از رنج ودرد وآلام  مردم کم کنیم و این اتفاق وقتی رخ می دهد که بتوانیم دولتی داشته باشیم که خود را از جنسی بدانیم که نهادهای مدنی درآن تقویت و بزرگ شود و شکل بگیرد . شما نیز دراین  خانواده اوامرخود را بیان کردید . تشکل ها راه بی بدیل نجات کشور است و باید پایمردی و ایستادگی کنند و درسیاست گذاری تاثیرداشته باشند .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی ادامه داد : ازتشکل ها خواهش می کنم همه باهم برای کاستن از درد و رنج مردم تلاش کنند . تشکل نهادی است که  خود باید مظهر خیر و برکت باشد . همه سعی کنیم به نوعی رفتار کنیم که مانند پدیده ای که دردولت ها رخ داد جای خادم و مخدوم عوض نشود . دولت خادم و مخدوم جایش عوض نشود . باید هم افزایی داشته باشیم به صورتی که درهر ماه مبارک رمضان وقتی به پشت سر خود نگاهی می اندازیم بگوییم خدایا شکرت که در یک سال گذشته  توانستیم مقداری ازدرد و رنج مردم کم کنیم .

ربیعی در خاتمه گفت : از خداوند می خواهم به برکت ماه رمضان به ما کمک کند که از درد ورنج مردم کم کنیم . زندگی سالم برای بچه های آینده ایران بیاوریم  و کمک کند آن چنان که او دوست دارد زندگی و حرکت کنیم  .