شهرداری کارش با حرف و شعار و تضعیف پیش نمی رود

محمدباقر قالیباف در جلسه بهره‌برداری از ۵۵ پروژه منطقه ۶ گفت: این روزها برخی حرف‌ها گفته می‌شود که درست نیست و گذشت زمان خودش همه موضوعات را مشخص می‌کند، زیرا کار شهرداری کاری نیست که در پستو انجام داده شود و شهروندان از زمان تولد و حتی پس از مرگ سر و کارشان با شهرداری است و مردم عملکردها را قضاوت می‌کنند.

وی ادامه داد: من مدعی نیستم که همه چیز آن طور که باید و در شأن شهروندان تهرانی اداره شده است، اما به این ماه عزیز و با زبان روزه می‌گویم در این ۱۲ سالی که در شهرداری بودم لحظه‌ای از کار و تلاش دست برنداشته و هیچ کوتاهی نکرده‌ام و اگر مشکلی در این شهر وجود دارد، بیش از این در توان من نبوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه بی انصافی است بگوییم شهرداری در حوزه ساختاری و کالبدی کارش پیش رفته و درحوزه نرم‌افزاری کاری نداشته است، گفت: از آن سمت برخی فعالیت‌های سازه‌ای ما را قبول ندارند و می‌گویند شهر سوخته را می‌خواهیم تحویل بگیریم.

قالیباف با تأکید بر اینکه شهر را با مطالعه و بدون حب و بغض و بدون نگاه سیاسی اداره کرده است، گفت: هر نیروی کارآمدی که دو ویژگی معتقد بودن به نظام و کارآمدی در او وجود داشت بدون توجه به سلیقه سیاسی با آن کار کردیم و در برابر انتقادات هر دو جناح گفتیم اگر فرد کارآمدتری را سراغ دارید بگویید تا در مسند بگذاریم و به دوستانی که قرار است مدیریت شهر را برعهده بگیرند می‌گوییم نگاه سیاسی در مجموعه شهرداری سم مهلکی برای خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه تمام زیرساخت‌های ایجاد شده در طول تاریخ بلدیه را اگر با عدد و آمار بررسی کنیم متوجه می‌شویم نیمی از این زیرساخت‌ها در همین دوره مدیریت کنونی ایجاد شده است، گفت: کارهای فرهنگی اجتماعی بزرگی در شهر ایجاد شده و حدود ۷ میلیون متر مربع سرانه‌های خدماتی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی از مسجد تا سالن تئاتر، از سالن ورزشی تا پارک را در تهران ایجاد کردیم.

شهردار تهران ادامه داد: تا هفته آینده بخش‌هایی از خط ۷ و تا پایان این دوره خط ۶ به بهره‌برداری خواهد رسید که ۸ خط مترو به طول ۳۰۰ کیلومتر را بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: تمام تونل‌ها، بزرگراه‌ها که در شهر ساخته شده بر اساس طرح جامع شهر بوده و هیچ برنامه‌ای در شهر سلیقه‌ای اجرا نشده است.

قالیباف با تأکید بر اینکه با حرف، شعار، تضعیف کار در شهرداری پیش نمی‌رود، افزود: بی اغراق می‌گویم که به جز چند روز استثنایی، روزی نبوده که قبل از اذان صبح برای آغاز کار از خانه بیرون نیامده باشم، زیرا این شهر برای اداره بهتر نیاز به تلاش و کار و همفکری دارد.

شهردار تهران خطاب به مدیران آینده شهر تهران گفت: برای کیفیت بهتر زندگی در شهر نیاز به حضور مردم وهمکاری تک تک شهروندان است. اگر فرهنگ شهروندی در این شهر ارتقا پیدا کند، با همین امکانات موجود می‌توان کیفیت زندگی را افزایش داد. در حوزه ترافیک با همین زیرساخت‌ها می‌توانیم در صورت ارتقای فرهنگ ترافیک، شاخص‌های ترافیک را بهبود بخشیم.

وی همچنین با اشاره به بخشنامه‌ای که پیش از سال ابلاغ شد و در آن انتخابات شورایاری‌ها را متوقف کرده بود، گفت: باید مردم در تصمیم‌گیری‌هایی که به حوزه زندگی شان مربوط است دخیل باشند. این شورایاری‌ها مصداق عینی حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های شهری هستند.

قالیباف ادامه داد: من به همه شهرداری‌های سایر شهرها توصیه می‌کردم که شورایاری‌ها را شکل دهند، اما جز در تهران در هیچ شهری شورایاری‌ها شکل نگرفت، اگر هم شکل گرفت بعد از یک سال جمع شد. دلیل را که می‌پرسیدیم می گفتند مگر دنبال مزاحم نمی‌گردیم، اینها هر روز یک درخواست دارند، مگر ما غیر از کار مردم کاری دیگری باید انجام دهیم و چه بهتر که از خود مردم بفهمیم که چه کم و کسری‌هایی دارند تا آنها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ۵۵ پروژه منطقه ۶ گفت: امروز ۲۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۶ پروژه‌های زیرساختی از جمله سراهای محله به بهره‌برداری رسید.