دستورالعملی ساده برای جوان‌سازی پوست در خانه

زیبایی و جوانی موضوعی است که بسیار‌ی از خانم‌ها و حتی آقایان درصدد دست‌یابی به آن بوده و هزینه‌های زیادی برای رسیدن به زیبایی صرف می‌کنند.

 

در این مطلب دستورالعمل طبیعی و ارزان قیمتی را معرفی خواهیم کرد که از برگ جعفری و لیمو یا سرکه سیب تهیه می‌شود، این دستور طبیعی به روشن کردن پوست صورت و پاکسازی و از بین بردن لکه‌های تیره و کک و مک کمک زیادی می‌کند.

 

 
** برگ جعفری

 

برگ جعفری خاصیت جوان‌سازی،ضد چین و چروک، ضدآکنه و رفع تیرگی و حساسیت‌های پوستی داشته و به درخشندگی و سلامت پوست کمک زیادی می‌کند.

 

جعفری حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها بوده و آب این سبزی که به عنوان اسانس از آن در بسیاری محصولات استفاده می‌شود غنی از منگنز و پتاسیم است.

 

جعفری همچنین در مبارزه با تب، بیماری‌های دستگاه ادراری و کلیوی، دیابت، خستگی و التهاب چشم بسیار مفید است.

 

بسیاری از برندهای مشهور آرایشی از جعفری در محصولات خود استفاده کرده و محصول خود را با عنوان جوان کننده و احیا کننده قوی پوست به فروش می‌رسانند.

 

جعفری در کاهش قرمزی، سوزش، خارش، رفع شلی و افتادگی پوست، آکنه و جوش‌های سر سیاه نقش حیرت انگیزی دارد.

 

مواد تشکیل دهنده ماسک زیبای و جوانی:

- یک قاشق چای خوری آب لیمو یا سرکه سیب

- دو قاشق غذاخوری از برگ جعفری، خرد شده

 

 - ۲۰۰ میلی لیتر آب
 

طرز تهیه ماسک جوانی و ضد آکنه:

 آب را در یک قابلمه ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهید، هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد، برگ جعفری خرد شده را به آن اضافه و اجازه دهید حدود پانزده دقیقه بجوشدریال سپس پس از سرد شدن یک قاشق چای خوری آب لیمو یا سرکه سیب به آن اضافه کنید، حال ترکیب زیبایی و ضد جوش شما اماده است کافی است آن را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

 

طرز استفاده:

این لوسیون باید هر روز صبح و شب مورد استفاده قرار گیرد تا خاصیت آن را مشاهده کنید.

 

به کمک این دستورالعمل منافذ باز پوست به طور کامل بسته شده و با رفع آکنه و جوش‌های سر سیاه پوست شما سفیدتر و زیباتر شده و جوان می‌مانید.