دکترها چگونه جوان می مانند؟

اصل و اساسی برای جوانی و جوان ماندن وجود ندارد، اما کارهایی هست که می‌توان با انجام آنها ذهن و جسم را جوان نگه داشت (یا حداقل مانع از آن شد که زود پیر شوند).
از شش دکتر پرسیدیم که برای حفظ شادابی و نشاط خود چه کارهایی را به طور مرتب انجام می‌هند. ببینیم راز آنها چه بوده است:
دکتر فرانک لیپمن می‌گوید:
من عاشق کارم هستم، دور و بر من پر است از آدم‌هایی که عاشق‌شان هستم و با آنها ارتباط دارم، غذای خوب می‌خورم، تا آن‌جا که می‌توانم بدنم را حرکت می‌دهم، مرتب سونا می‌روم، و در دشت یا جنگل پیاده‌روی می‌کنم.
دکتر دیوید کتز، رئیس مرکز تحقیقاتی پیشگیری از سرطان دانشگاه ییل می‌گوید:
جوان ماندن یعنی این‌که مراقب نوع زندگی‌تان باشید و سلامتی خود را به حد اعلا برسانید راه حل کار این است: پاها (تمرینات جسمی)، چنگال‌ها (رژیم غذایی مناسب)، انگشتان (پرهیز از سمومی مانند سیگار)، خواب (به اندازه خوابیدن)، اضطراب (آن را مدیریت کرده و در تعادلش را حفظ کنید)، و عشق (هم عاشق روابطتان باشید و هم عاشق کارتان). این‌ها می‌توانند عمرتان را طولانی کنند، یعنی سال‌ها را به سن‌تان و زندگی را به سال‌های عمرتان بیفزایند.
دکتر استیون نیسون، رئیس بخش قلب و عروق کلنیک کلیولند معتقد است که:
من تقریباً هر شب ورزش می‌کنم: یک پیاده‌روی تند و سریع روی تردمیل در زمستان‌های کلیولند و دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی خارج از خانه در تابستان.
پروفسور مایکل بروس، متخصص خواب می‌گوید:
من سعی می‌کنم برای بدنم، ذهنم و روحم وقت بگذارم. برای بدنم، می‌تواند خیلی کارها باشد، از بیرون بردن سگم گرفته تا فوتبال با پسرم. برای ذهنم، سعی می‌کنم هر روز چیز تازه‌ای یاد بگیرم. بچه‌هایم هم عامل دیگری در جوان ماندنم هستند. قسمت جالب قضیه برای من، بزرگ شدن‌شان است.
دکتر هیلدا هاچرسون، پزشک زنان و معاون بخش امور فرهنگی در دانشکاه پزشکی کلمبیا می‌گوید:
فهمیدم که با بالا رفتن سن‌ام، بهترین چیز برایم ورزش کردن و خواب است. اکثر مردم نمی‌دانند که خواب چقدر اهمیت دارد، اما خواب خیلی مهم است و بنابراین سعی می‌کنم هشت ساعت بخوابم.
دکتر نیل شالتز، متخصص پوست معتقد است:
جسم و ذهنتان را فعال نگه دارید- از جنبش و فعالیت دست نکشید.