شاکری: حق الناس بر گردن مجریان انتخابات است
مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه برخی از نامزدها نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارند و از مبادی قانونی طرح شکایت کرده اند، گفت: حق کسی یا جمعی که اعتراض دارد این است که به شکایت او رسیدگی شود و بازشماری 10 درصد آرا، درخواستی منطقی است اما وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و هیات های نظارت و اجرایی این حق الناس را ادا نمی‌کنند.
 
وی افزود: دیروز بعد از ساعتی گفتگو در فرمانداری،در نهایت اعلام کردند که از بازشماری 10 درصد صندوق ها استنکاف می کنند، این در حالی است که جمع آرا نفر اول و نفر بیست و دوم تهران بیش از یک، دو میلیون و سیصدهزار رأی است که نسبت به کل آرا ماخوذه یک میلیون فاصله وجود دارد و این اختلاف رأی بالا نتیجه انتخابات را با تاکید بیشتری قابل بازشماری نشان می دهد.
 
شاکری با تاکید بر اینکه به سهم خودم از کسانی که در احقاق حق نامزدهای شاکی کوتاهی کرده اند نمی گذرم، گفت: این حق الناس بر گردن مسوولان برگزاری انتخابات است و آقایان بدانند شب قدرشان باطل است.
 
این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: ایشان در سخنان خود در این مراسم، همواره منشوری از مباحثی که در طول سال مورد نیاز است را پیش رو قرار می دهند، ضمن اینکه نکات بسیار مهمی هم در دیدار با دانشجویان بیان کردند که باید مورد توجه  قرار گیرد.
 
شاکری یکی از پیام های بیانات رهبر انقلاب را ضرورت حفظ تنفر نسبت به آمریکا و استکبار عنوان و اظهار کرد: تنفر امریکا نسبت به انقلاب اسلامی، مکتب امام (ره) و انقلابی گری تمام نشده و ما هم باید مواظبت کنیم در ادبیات خود تنفر از آمریکا را به بهانه تعامل، مذاکره و سازش یا طرح موضوعاتی نظیر اسلام رحمانی حذف نکنیم.
 
وی ادامه داد: در جریان حادثه تروریستی داعش، در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره)و مجلس شورای اسلامی ، انتظار داشتم همان طور که رهبری، آمریکا و آل سعود را به عنوان منشاء حادثه معرفی و ابراز تنفر کردند، شخصیت های دیگر هم این کار را انجام بدهند. اما در پیام رئیس جمهور ندیدم که اشاره ای به این موضوعات شود، در حالی که باید این تنفر از آمریکا و آل سعود با  شدت بیشتری تکرار  شود.
 
شاکری با بیان اینکه هر چه از مواضع انقلابی خود نتزل کنیم، آمریکا تنفر و توطئه اش نسبت به ما کاهش پیدا نخواهد کرد، گفت: اگر قرار باشد حتی شعارهای روی موشک را مخالف برجام بدانند، باید منتظر باشیم تا آیه «و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه...» را که نشان روی سینه سپاهیان است نیز، خلاف اجرای برجام اعلام شود. آمریکایی ها از تنفر خود کم نمی گذارند و ما هم نباید از ادبیات تنفری که امام و رهبری با الفاظی مثل «شیطان بزرگ» و «ابلیس مجسم» بنیان نهادند، کم بگذاریم.