زایران کاروانهای مجاز پوشش امنیتی دارند

 محمد جواد دانشیار شب گذشته در مراسم هم اندیشی با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از برنامه های شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی ایران که زیر نظر سازمان حج و زیارت به فعالیت برای اعزام زایران عتبات عالیات می پردازد، پرداخت.


 وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در کشور مسوولیت اعزام قانونی زایران عتبات عالیات را عهده دار هستند و عاشقان اهل بیت(ع) می توانند برای عزیمت به کربلا به دفاتر موجود در سراسر کشور مراجعه کنند.


 مدیر شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی کشور تصریح کرد: زایرانی که به صورت قانونی ثبت نام کنند از دو ایستگاه پروازی و سه ایستگاه زمینی به عتبات عالیات اعزام می شوند و خدمات لازم نیز بنابر بسته های سفری در شهرهای کاظمین، نجف و کربلا ارایه می شود.


دانشیار تاکید کرد: 24000 دفتر خدمات زیارتی در سراسر کشور اماده خدمات رسانی به صورت قانونمند به زایران عتبات عالیات هستند.
 وی افزود: اطلاع رسانی به عاشقان اهل بیت برای اگاهی نسبت به وعده های دروغین کاروانهای غیر مجاز ضرورت دارد و رسانه ها باید در این زمینه به اگاهی بخشی بپردازند.

مدیر شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی کشور تصریح کرد:کاروانهای قانونی سازمان حج و زیارت ضمن داشتن خدمات حمل ونقل دارای پوشش بیمه ای و همچنین پیوست امنیتی به همراه خدمات درمانی در شهرهای زیارتی هستند.


 دانشیار اظهار کرد:بسته های سفری با قیمت های متنوع برای زایران عتبات عالیات تدارک دیده شده که امیدواریم مورد اقبال قرار گیرد.
 وی همچنین با اشاره به عملکرد یکی از کاروانهای غیر مجاز در هفته گذشته که منجر به سرگردانی زایران در نجف و کربلا شده بود گفت: متاسفانه یک کاروان غیر مجاز حدود 400نفر از زایران را با مشکل مواجه کرده بود که در نهایت با تلاش‌های مسوولان ذیربط و پرداخت بدهی این زایران بابت هتل و ... مشکل انها بابت سرگردانی در عراق حل شد اما امیدواریم زایران نسبت به کاروانها اگاه و هوشیار باشند.


 همچنین در این نشست سید ابراهیم اسداللهی نیز به بیان برخی دغدغه ها و دستاوردها در حوزه عتبات و حج پرداخت و نقدهای اهالی رسانه را مورد بررسی و تبیین قرار داد.