آغاز اجرای طرح آموزش کوتاه مدت ایمنی برای کارگران
هادی ابوی، رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه آموزش در حوزه ایمنی کار در کشور بسیار محدود است، اظهار داشت: متوسط هزینه ناشی از حوادث کار سالیانه ٢٠٠ میلیون تومان برآورد شده است که با این مبلغ می‌توان حداقل ١٠ هزار شغل ایجاد کرد، به همین منظور در تلاش هستیم با برگزاری کلاس‌های آموزش کوتاه مدت این مبالغ را به حداقل برسانیم.
 
وی با بیان اینکه ارایه آموزش‌های ایمنی کار از بهمن ماه سال جاری در مشهد آغاز شده است، تصریح کرد: در این کلاس‌ها ٣ هزار کارگر تحت آموزش ایمنی کار با حضور بازرسان مربوطه قرار گرفتند.
 
رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در ادامه بازدید مسئولان نهادهای مربوطه از محل اشتغال کارگران را محدود و بسیار اندک دانست و تصریح کرد: بسیاری از حوادث ناشی از ناایمن بودن محل کار برای کارگران اتفاق می‌افتد که در صورت همکاری دولت وقوع این حوادث به حداقل می‌رسد.
 
ابوی در پایان گفت: در صورتی که کارفرمایان بهترین وسایل کار را در اختیار کارگران قرار دهند، اما نیروهای کار نحوه استفاده از آن‌ها را آموزش ندیده باشند، نمی‌توانند از امکانات بهره‌برداری لازم را داشته باشند و در نتیجه هیچ گره‌ای از مشکلات گشوده نخواهد شد و ما همچنان شاهد وقوع حوادثی برای کارگران خواهیم بود.