اعضای جدید شورای شهر وعده هایشان را فراموش نکنند/ بهبود آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی در اولویت

گروه اجتماعی- پس از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران اعضای جدید دور پنجم شورا معرفی شدندکه نشان داد اعضای شورای شهر سوم و چهارم نتوانستند به آن راه پیدا کنند و تنها از میان آنان آقایان احمد مسجدجامعی و محمد سالاری به عنوان اعضای اصلی 21 نفر و آقایان مهدی چمران، علیرضا دبیر، مرتضی طلایی، حبیب کاشانی، محسن پیرهادی، الهه راستگو، پرویز سروری و رضا تقی پور به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند. با توجه به این اتفاق و تغییر کاملا محسوس اعضای شورا؛ شورای پنجم کاملا یکدست و اصطلاح طلب شد. با این تفاسیر دیگر شوار، مجلس، دولت و به احتمال زیاد شهردار با هم همراه و همسو هستند. نکته ای که در اینجا مطرح می شود بحث مطالبه گری است. مطالبه گری تخصصی که به زودی در مردادماه باید در دستورکار قرار گیرد و لازم است از آنها خواسته شود تا برنامه های خودشان را برای مشکلات شهر ارائه دهند. 

در همین خصوص افکارنیوز با ابوالفضل قناعتی یکی از اعضای شورای چهارم شهر تهران به گفت و گو نشست.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دوره از انتخابات نسبت به دوره های قبل حضور پرشور و چشم گیر مردم در روز رای گیری بود. به طوری که به گفته اکثر اعضای شورای شهر دوره چهارم میزان مشارکت مردم بسیار تحسین برانگیز بود.

ابولفضل قناعتی، عضو شورای شهر دوره چهارم در این زمینه گفت: دوره قبل حضور مردم به این شکل نبود. در آن دوره از نظر کمی نزدیک به 2 و نیم تا 3 میلیون نفر حضور داشتند؛ اما در این دوره بیش از 5 میلیون نفر شرکت کردند. دوره قبل نفر اول آقای چمران بود که 500 هزار رای آورد ولی در حال حاضر نفر اول 1میلیون و 600 هزار رای آورده. دوره قبل نفر آخر حدود 100 هزار رای داشت و این دوره نفر آخر بیش از یک میلیون نفر رای را از آن خود کرد. یعنی چیزی نزدیک به 10 برابر اختلاف آرا وجود دارد. 

وی همچنین درباره کیفیت اعضای جدید شورا اظهار داشت :از نظر کیفیت فکر می کنم اعضای شوار هم اصولگراها و هم اصلاح طلب ها نسبت به این افراد تجربه‌شان بیشتر است. این افراد که می خواهند به شورا ورود پیدا کنند به جز چند نفر محدودشان سابقه اجرایی، مدیریتی و سیاسی آنچنانی ندارند. اما اعضای شورای فعلی اکثرا یا وزیر، یا نماینده مجلس، یا مدیرکل و... بودند و از این نظر شرایط بهتری داشتند.

قناعتی با تاکید بر آنکه شورای پنجم باید بهبود وضعیت آلودگی هوا را در اولویت کار خود قراردهد تصریح کرد:شورای جدید باید همچنان به بحث آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران توجه ویژه داشته باشد. با توسعه خط 6 و7 فکر می کنم توانی که باید برای افزایش و بهبود وسایل حمل و نقل عمومی می گذاشتیم را گذاشته ایم و باید به سمت بهبود بافت فرسوده برویم. چون تهران یک شهر زلزله خیز است و باید بیشتر به این موضوع توجه شود. 

قناعتی با تاکید بر آنکه شورای جدید نباید وعده هایش را فراموش کند بیان داشت: شواری پنجم مردادماه سر کار می آید. با توجه به آنکه همه اعضا هم اصلاح طلب و همدل هستند باید در عمل هم نشان دهند که می توانند از پس مشکلات برآیند و با بهانه گیری های مختلف از زیر بار مسئولیت و وعده هایی که داده اند شانه خالی نکنند تا تهران هر روز آبادتر شود.