لوازم آرایشی زیر نور آفتاب را هرگز نخرید

مصطفی اسماعیلی با بیان اینکه در مصرف لوازم آرایشی باید بسیار حساس باشیم، اظهار داشت: مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی باید براساس دستورالعمل‌های مربوط به هر محصول استفاده شود.

وی افزود: لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار در انواع مختلف وجود دارد و متأسفانه اکثر شهروندان در خرید لوازم آرایشی به دنبال قیمت مناسب هستند نه کیفیت آن که این یکی از اشتباهات در خرید لوازم آرایشی است.

اسماعیلی با بیان اینکه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی و بدون مجوزهای بهداشتی که در بازار وجود دارد اکثر با قیمت‌های بسیار به پایین به فروش می‌رسد، اظهار داشت: حساسیت پوستی، ریزش موی شدید، صدمات کبدی، آکنه و جوش سرسیاه و ایجاد لکه‌های پوستی از مهم ترین عوارض‌های استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی است.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بهترین مراکز برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی داروخانه‌ها و مراکز معتبر دارای مجوز هستند، اظهار داشت: شهروندان نباید از دستفروش‌هایی که کنار خیابان و در زیر نور آفتاب اقدام به فروش محصولات آرایشی می‌کنند جدا خودداری کنند چرا که عوارض شدیدتری در انتظار آنها خواهد بود.