مکمل هایی که تمرکز ذهنی تان را زیاد می کند

هرچند تمرینات ورزشی و استراحت کافی می توانند به تمرکز بیشتر افراد کمک کنند، اما استفاده از برخی مکمل ها نیز در بهبود حدت ذهنی موثر است.

گیاه گوتوکولا

گیاه گوتوکولا یا آب قاشقی بومی آفریقای جنوبی، هند، چین، سریلانکا، ژاپن و اندونزی است. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، هزاران سال است که از این گیاه برای افزایش تمرکز، حافظه و کاهش خستگی ذهنی استفاده می شود. استفاده از این گیاه به صورت چای رایج است. افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف گیاه گوتوکولا اجتناب کنند، زیرا ممکن است باعث افزایش سطوح قند خون شود. همچنین این گیاه مدر (ادرار آور) بوده که ممکن است باعث کاهش مایعات و الکترولیت های بدن شود.

رزماری

رزماری یک گیاه معطر و خوشبو بوده و بومی منطقه مدیترانه ای است. اما این گیاه در مناطق معتدل نیز رشد می کند. هرچند کاربرد این گیاه اغلب اوقات در آشپزی بوده، اما مصرف آن برای بهبود تمرکز ذهنی نیز موثر است. همچنین هزاران سال است که از رزماری تازه و خشک شده برای افزایش حافظه و حالت ذهنی متمرکز استفاده می شود. اگرچه دریافت گیاه رزماری به صورت چای یا کپسول ایمن می باشد، اما مصرف میزان بالایی از این گیاه می تواند موجب ناراحتی های معده شود.

جینکوبیلوبا

مکمل های برگ های جینکوبیلوبا در جهان غرب بسیار رایج است. جینکوبیلوبا باعث اتساع عروق خونی به مغز، بهبود جریان خون و عملکرد موثر تر مغز می شود. جینکوبیلوبا ممکن است دارای اثر رقیق کنندگی خون باشد، همچنین بهتر است با داروهای ضدافسردگی مصرف نشود. این گیاه به صورت کپسول نیز در دسترس می باشد.